صدراعظم آلمان امروز با اشاره به تهدید به اعمال تعرفه‌ در بخش خودرو به رئیس‌جمهور آمریکا در مورد جنگ تجاری هشدار داد.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۹۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان  امروز به ترامپ در زمینه جنگ تجاری در پی تهدید در زمینه اعمال تعرفه‌ 20 درصدی هشدار داد.

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش تهدید کرد، در صورتی که اروپا موانع موجود بر سر راه ورود کالاهای آمریکایی به این اتحادیه را از بین نبرد آمریکا نیز برای واردات خودروهای اروپای تعرفه 20 درصدی اعمال خواهد کرد.

ترامپ روز یکشنبه گفت: «اروپایی‌ها به همان میزان که چینی‌ها در تعامل تجاری با آمریکا بد عمل کرده‌اند، بد بوده‌اند.»

ترامپ همچنین در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» درباره اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا گفت:‌ «به همان میزان که چینی‌ها در حوزه تجارت با ما برخورد کردند اروپایی‌ها نیز بد بوده‌اند اما اروپایی‌ها فقط از چین کوچکتر هستند. کاری که آنها با ما کرده‌اند بسیار وحشتناک بوده است.»

اتحادیه اروپا در واکنش به این موضع‌گیری‌های ترامپ، هشدار داد در صورتی که آمریکا بخواهد برای واردات خودروهای اروپایی تعرفه گمرکی اعمال کند این اتحادیه نیز برای واردات مجموع 300 میلیارد دلار کالا از آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد.

اتحادیه اروپا طی نامه‌ای به وزارت بازرگانی آمریکا تهدید کرد هر گونه اعمال تعرفه واردات بر خودروهای اروپایی در آمریکا به شدت برای اقتصاد آمریکا زیانبار خواهد بود.

در این نامه 11 صفحه‌ای آمده است اعمال تعرفه گمرکی 25 درصدی بر واردات خوردو و لوازم یدکی اروپایی به آمریکا 13 یا 14 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی آمریکا کاسته و هیچ تاثیر مثبتی بر تراز تجاری آمریکا با اروپا نخواهد داشت.

ارسال نظرات