رئیس دانشکده ی محیط زیست استان البرز در گفتگو با «بسیج» ؛
رئیس دانشکده ی محیط زیست استان البرز گفت : استفاده از تفکرات نوآورانه، نقش دهی به دانشجویان و جلب مشارکت همگانی آنان در اردوهای جهادی، باعث افزایش نشاط جمعی و تعاملات اجتماعی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۸۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، دکتر اسکندر امیدی نیا رئیس دانشکده ی محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه  فلسفه ی اردوهای جهادی تمرین زندگی است، بیان داشت: با نگاه خلاقانه، تفکر و رویکرد آشنایی با چالشهای زندگی میتوان مهارتهای زندگی در  دانشجویان را افزایش داد تا دانشجو بتواند توان شناسایی موضوعات پیرامونی خود را تقویت نماید و قدرت تحلیل و حل مسئله پیدا کند و خودسازی نماید.

برگزاری اردوهای جهادی هدفمند و افزایش همبستگی اجتماعی یک ثروت ملی است

وی افزود : ازطرف دیگر برگزاری اردوهای هدفمند، افزایش همبستگی اجتماعی و تقویت اعتماد عمومی بعنوان یک ثروت ملی منتج خواهد شد. بدیهی است خیرات دیگر مانند آبادانی محلات، نوسازی زیرساختهای جامعه و گسترش خدمات عمومی به محرومان را هم به ارمغان خواهد آورد. 

 دکتر امیدی نیا با اشاره به اینکه یکی از خروجی های اردوهای جهادی یادگیری کار تیمی، همکاری، وحدت و همدلی است، افزود: با استفاده از تفکرات نوآورانه، نقش دهی به دانشجویان و جلب مشارکت همگانی آنان در اردوهای جهادی، باعث افزایش نشاط  جمعی و تعاملات اجتماعی خواهیم شد. 

رئیس دانشکده محیط زیست استان البرز با اظهار اینکه حضور دانشجویان در اردوهای جهادی دارای نکات مثبت بسیاری است، تاکید کرد: حضور دانشجویان در اردوهای جهادی باعث لمس و درک مشکلات مردم و اجتماع از نزدیک شده و این حضور باعث واقع بینی دانشجویان نسبت به مشکلات پیرامون اجتماع خود می شود و از طرفی هم باعث ایجاد انگیزه در انجام بهتر وظایف دانش پژوهی و ارتقای کیفیت یادگیری و مسئولیت پذیری بیشتر آنان میگردد. 

وی در پایان با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی “از مردم با مردم برای مردم” ، بیان داشت: با الگو برداری از این شعار میتوان در محلات ایجاد نشاط نمود. می توان پتانسیلهای اجتماعی را به کار گرفت. میتوان از برکات همکاریهای چندسویه محلی برخوردار شد. میتوان به حضور دانشجویان و همکاریهای محلی معنی و مفهوم مفید بودن و موثر بودن را یاد داد.

ارسال نظرات