محمد فرخی
کتاب «جرم شناسی و بررسی موردی نظریه برچسب زنی از دیدگاه فقهی» به همت انتشارات دارالفکر قم منتشر و در هفته قوه قضائیه رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۸۳
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «جرم شناسی و بررسی موردی نظریه برچسب زنی از دیدگاه فقهی» به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان قرچک در حاشیه دیدار با جمعی از مسؤولان این شهرستان رونمایی شد.

این کتاب نوشته حجت الاسلام داود احدی است که در 292 صفحه و قطع رقعی در 1000 نسخه بهار امسال منتشر شده و به قیمت 20000 تومان عرضه می شود.

کتاب «جرم شناسی و بررسی موردی نظریه برچسب زنی از دیدگاه فقهی» به همت انتشارات دارالفکر در مجتمع مولانای قم به چاپ رسیده است.

در معرفی این کتاب آمده است: این اثر با هدف به تصویر کشیدن "آسیب های نظری برچسب زنی" تهیه شده و در آن سعی بر این است که به دور از قبض و بسط نظری و تئوریک به پوشش جرم شناسی از باب زیستی، روان شناسانه، حقوقی و فقهی با لمس مشاهدات عینی و آماری و میدانی پرداخته شود.

در این کتاب از آثار فاخری چون "داغ ننگ" و "غیر ممکن وجود ندارد" نهایت بهره و استفاده شده است.

این کتاب در هفت فصل "جرم، مجرم، جرم شناسی" ، "تاریخچه و تعریف برچسب زنی" ، "بیماری، ایدز، آسیب های برچسب" ، "داغ ننگ و آسیب ها فریند برچسب زنی" ، "زندان، زندانی و آسیب های برچسب" ، "نژاد، پوست سیاه، صورتک سفید" و "نظریه برچسب و منابع فقهی" تألیف شده است.

در بخشی از کتاب آمده است: جرم شناسی علم نوپایی است که می کوشد انسان را با خود آشتی دهد، چهره خیرخواهانه دارد و آنچه را که اخلاق از ما می خواهد به ارمغان دارد، سعی دارد که انسان ها را به رستگاری سوق دهد و نگاهی رأفت انگیز داشته و چهره ای که صلاح و سداد جامعه را با خود به همراه دارد.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند در قم به مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم و در تهران به فروشگاه کتاب واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، روبروی اداره پست و یا به سایت انتشارات دارالفکر مراجعه کنند و یا با نویسنده به شماره 09129251294 تماس بگیرند./

منبع: رسا
ارسال نظرات