خبرهای داغ:
جهادگران سلامت در شهرستان تویسرکان در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته پا در رکاب اخلاص گذاشته و با هدف محرومیت‌زدایی و اعتلای سلامت جامعه در تعدادی از روستاها در قالب اردوهای جهادی تابستانه در راه خدمت به مردم محروم پرشور وارد صحنه شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۷۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳

اعتلای سلامت به همت بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم تویسرکانبه گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، حرکت و روحیه جهادی جهادگران سلامت، می‌تواند نور امید را در دل مردم در نقاط محروم برای درمانشان روشن سازد و کوشش در این راه چیزی جز یک حرکت مجاهدانه فی سبیل الله نیست، چراکه چشمان یک بیمار کم بضاعت، شاید این روزها منتظر تنها یک داروی ارزان قیمت باشد که از عهده خریدن آن نیز بر نمی‌آید و این گونه به همت بسیج جامعه پزشکی از درمان خود آرام گیرد.

خدمت‌رسانی همه جانبه به آحاد مردم و محرومیت‌زدایی از سوی جهادگران بسیجی امری است که از همان ابتدای تأسیس این نهاد انقلابی مورد توجه قرار گرفته و ترویج این گفتمان همراه با عمل موضوعی است که بارها و بارها در منویات رهبر معظم انقلاب شاهد بودیم و هستیم تا جایی که ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود می‌فرمایند که «آن‌جایی که حرکت و روح جهادی وجود دارد، انسان در ایمان و آرمان و خدمت به دیگران حل می‌شود و خود را فراموش می‌کند. این روحیه را باید در جامعه تقویت کرد.»

از این رو سال‌های سال است که اقشار مختلف بسیج از دانش‌آموزان و دانشجو گرفته تا پزشکان و مهندسان با همراهی بسیج محلات دست در دست یکدیگر یکپارچه به میدان عمل آمده‌اند تا کم کم با آمدنشان، رنگ محرومیت از چهره نقاط مختلف محروم زدوده شود.

با توجه به اینکه در روستاها به ویژه روستاهای محروم شرایط بهداشتی و درمانی لازم برای بیماران فراهم نیست و یا برخی نیازمندان حتی برای هزینه رفت و آمد به شهر یا نزدیک‌ترین مرکز درمانی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، هر از چندگاهی با توجه به مقتضیات زمانی بسیج جامعه پزشکی در راستای لبیک به کلام رهبر انقلاب، در قالب تیم‌های جهادگران سلامت به روستاها و نقاط محروم اعزام می‌شوند و علاوه بر ویزیت رایگان بیماران، مشاوره‌های سلامت و غربالگری‌های لازم در خصوص فشار خون و مواردی از این دست را انجام می‌دهند و حتی گاهی پیش آمده برای دانش‌آموزان آموزش مراقبت از دندان‌ها و برای والدینشان آموزش و مشاوره تغذیه سالم را نیز ارائه می‌دهند.

در شهرستان تویسرکان در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته جهادگران سلامت پا در رکاب اخلاص گذاشته و با هدف محرومیت‌زدایی و اعتلای سلامت جامعه در تعدادی از روستاها در قالب اردوهای جهادی تابستانه در راه خدمت به مردم محروم پرشور وارد صحنه شده‌اند.

اعتلای سلامت به همت بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم تویسرکان

* فعالیت 9 گروه سلامت در مناطق محروم تویسرکان

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: خدمت‌رسانی به مردم سرلوحه تمام امور بسیج به ویژه بسیج سازندگی است و توجه به مردم در نقاط محروم اولویت کاری جهادگران بسیجی است.

سرهنگ مرتضی سیاهوشی اظهار کرد: مطابق با ابلاغیه جدید برای ریشه‌کنی محرومیت‌زدایی طرح متمرکز جهادگران سلامت در منطقه‌ای محروم با رویکرد بسترسازی برای رفع مشکلات محرومان آن منطقه در بازه زمانی چهار تا پنج ساله در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه حفظ ارتقاء و اعتلای سلامت جامعه در دستور کار جهادگران سلامت قرار گرفته است، افزود: ویزیت عمومی بیماران و توزیع داروی رایگان طبق دستور پزشک، مشاوره تغذیه و بهداشت در مدرسه، غربالگری بیماری‌هایی همچون فشار خون، سرطان و دیابت و در نهایت راهنمایی و معرفی بیماران بی‌بضاعت برای بهره‌مندی از امکانات بهداشتی در مراکز شهرها و حل مشکلات آنان از جمله فعالیت‌های این قشر از بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان عنوان کرد: به همت و همکاری بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی همسو با اجرای اردوهای جهادی این شهرستان جهادگران سلامت، در سال جاری نیز در یکی از نقاط هدف اجرای اردوهای جهادی حضور یافته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در روستای وردآورد سفلی یک تیم پزشکی هفت نفره از اعضای بسیج جامعه پزشکی فعالیت دارند، تصریح کرد: در تابستان و پاییز سال جاری نیز بنا بر آن است تا علاوه بر این دوره، هشت گروه سلامت دیگر برای ویزیت‌های رایگان در قالب طرح شهید «رهنمون» در فواصل زمانی مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم در روستاهای محروم اعزام شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات