حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی در جلسه هم اندیشی اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه کربلا اعتقاد و عمل به اقسام توحید را موجب کمال انسان خواند و درباره صفات مومن گفت: اگر توحید در شارعیت به درستی عمل شود، آنوقت سیاسیون جامعه مشکلی نخواهند داشت، و یا معضلات بخش حجاب و عفاف که مربوط به معرفت نفس است برطرف می شود.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۴۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی در جلسه هم اندیشی اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه کربلا اعتقاد عملی به اقسام توحید را موجب کمال انسان خواند و درباره صفات مومن گفت: اگر توحید در شارعیت به درستی عمل شود، آنوقت سیاسیون جامعه مشکلی نخواهند داشت، و یا معضلات بخش حجاب و عفاف که مربوط به معرفت نفس است برطرف می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با یادآوری اینکه اگر جامعه توحید را با همه اقسام خود پذیرا  گردد و معتقد و مقید به آن باشد، با استناد به آیه «انا لله و ان الیه راجعون» به مراتب بالا می رسد، بیان کرد: انسان با تکامل سیر صعودی می یابد و برخلاف دیگر مخلوقات، از عالم بالا به پائین  کشانده و سپس در این گذر با کسب معرفت نفس مجددا به بالا صعود می کند.

حجه الاسلام والمسلمین غلامی با اشاره به اینکه انسان با کمک انبیاء ، اولیا خدا و عقل  به خدا می رسد، مراتب نفس را در 5 مرحله ؛ جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلانی و فوق عقلانی برشمرد و توجه به مراحل آن به ویژه مراتب عقلانی و فوق عقلانی را در رسیدن به خدا مهم دانست.

 وی عمل و  رعایت مراتب نفس را موجب شناخت انسان از خود دانست و افزود: قیمت انسانها به میزان میل و رغبت او در مراتب نفس است، به گونه ای که امکان دارد، این رغبت ها گاها در یک یا چند مرتبه ازمراتب  گیاهی، حیوانی یا عقلانی  و هوش مورد میل قرار گرفته و متبلور گردد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با اشاره به اینکه هوش و عقل دو مقوله متفاوت هستند، اظهار داشت: در مرحله عقل، انسان با کسب معرفت نفس به خدا می رسد، اما مرحله هوشی که عقلانی نباشد گرچه انسان دارای  توفیقات دنیوی مانند اختراع، نو آوری و شهارت میشود،  اما به خدا نمی رسد.

حجه الاسلام والمسلمین غلامی پنجمین مرحله مراتب نفس  که باید مخاطبین به آن برسند را مرتبه فوق عقلانی و انسانی خواند و تصریح کرد: این مرحله تلاش انسان برای رسیدن به خداست و میل به کمال بی نهایت در آن متجلی می شود، زیرا در سبک رفتار و زندگی ائمه معصومین(ع) این مرتبه مشهود است به گونه ای که عبودیت آنان بیشتر از هرکسی نمایان است.

مقام مسئول در سپاه کربلا با طرح اینکه چرا ائمه (ع) با ویژگی معصومیت، به درگاه خداوند  عبادت و زاری  بیشتری انجام می دادند افزود: گرچه ائمه معصومین(ع)  از مراتب دیگر معرفت نفس برخوردار بودند اماوقتی به مرحله فوق عقلانی رسیدند مراحل دیگر برایشان خیلی دارای اهمیت نبود ، لذا به عبادت خدا عشق ورزیده، عاشقانه به درگاه خداوند روی می آوردند و از 4 مرحله پائینی نفس برای رسیدن به مرحله کمال استفاده می کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها