خبرهای داغ:
در جلسه برنامه ریزی هفته عفاف و حجاب خضری دشت بیاض عنوان شد:

عفاف مقدم بر حجاب/ حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده

امام جمعه خضری دشت بیاض با بیان اینکه انسان باید درعفاف وحجاب یکی باشد و مردان درغیرت و بانوان در عفاف و حجاب که دو مقوله مهم در زندگی است را رعایت کنند گفت: حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۲۵
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین"یعقوبی" در جلسه عفاف وحجاب از آغاز نهضت نهج البلاغه خوانی در مسجد فاطمه الزهرا خضری دشت بیاض خبرداد وافزود: مستقر شدن خیمه های معرفت در پارک از شنبه هفته آینده ،گواهینامه حجاب برای مردان وزنان بخش نیم بلوک، کارگاه مادرانه، برگزاری کلاسهای اخلاق مادرانه،مشاوره دینی درپارک ، برگزاری جشن بمناسبت هفته عفاف وحجاب، پیاده روی خانوادگی ، دعوت از سخنران، برگزاری کارگاه اموزشی در امام زاده های بخش نیم بلوک ، اجرای مسابقات ورزشی ، تجلیل از بانوان ، دادن کارت تخفیف برای اقایان و بانوان برای رعایت کردن مسائل عفت وحجاب از برنامه های مهم در هفته عفاف وحجاب خواهدبود .

"خسروی" بخشدار نیم بلوک هم با بیان اینکه متاسفانه جامعه ما به سمت وسوی بی حجابی پیش میرود که حجاب و عفاف یک مقوله اجتماعی است، افزود: عفت یک مرد وزن مهم تر از حجاب است که دلیل آن بنیان خانواده است.

وی با یادآوری اینکه عفاف و حجاب نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارند، افزود: با شکستن عفاف و حجاب حریم جامعه نیز شکسته می شود و مراعات مرزهای عفاف و حجاب در یک جامعه تنها مختص به زنان نیست، بلکه از طرف مردان نیز امری لازم و ضروری محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر فرهنگ به گونه‌ای شود که مردان نیز عفیف‌تر باشند و مرزهای ارتباطات را در همه جوانب در نظر گیرند، تمامی جامعه به ویژه زنان نیز به سمت و سوی عفاف و حجاب حرکت می‌کنند.

"اسماعیلی" شهردار خضری دشت بیاض هم با بیان اینکه متاسفانه درشهرهای بزرگ حجاب وعفاف از بین رفته است ودر سال‌های اخیر کارهایی در زمینه بهبود وضعیت حجاب در جامعه انجام شده است، اما در حدی نبوده که افاقه کند و بیشتر نتیجه معکوس داشته است گفت:

امروزه بحث حجاب وعفاف ، یک بحث جدی است که باید هر چه سریع‌تر با برنامه‌ریزی فرهنگی، اجرایی و ایده‌های نو، فراتر از شعارهای تکراری به حل این معضل اجتماعی پرداخت چراکه حجاب دستوری و تحمیلی دیگر جوابگو نیست و باید جامعه هدف مشخص شود.

"جهانبخش"مسئول نمایندگی آموزش وپرورش بخش نیم بلوک هم در این جلسه با گلایه از فرهنگیان بدون چادر وظاهر شدن آنها در جامعه گفت: متاسفانه قشر فرهنگی ما با پوشش بی حجابی وارد جامعه می شوند که این خود جای نگرانی دارد.

وی افزود: خانواده اگر به حجاب و پوشش عمیقا اعتقاد داشته باشد، فرزندان نیز به این مقوله بیشتر توجه می‌کنند و برای تقویت عفاف و حجاب باید از خانواده شروع کنیم و والدین را با این مقوله و آسیب های بی حجابی آشنا کنیم.

وی ترویج مسئله عفاف و حجاب را نیازمند عزم ملی دانست و اظهار داشت: تمامی مسئولان و آحاد ملت و دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست هم دهند و رسالت خود را به درستی ایفا کنند.

فرمانده حوزه شهید باهنر خضری دشت بیاض هم گفت: بخش نیم بلوک درزمینه رعایت کردن حجاب وعفاف بسیارجلوتراز سایر شهرهای دیگر ست گفت: امروز موضوع حجاب وعفاف بسیار مورد غفلت قرار گرفته است که با ایجاد برنامه های گفتمان این مسئله تا حدودی حل می شود.

"پاسدار فرخ دوست" افزود: 99درصد مسئله عفاف وحجاب با تذکر لسانی قابل حل است ویک درصد دیگر هم برخوردی نتیجه میدهد.

"ابراهیمی" فرمانده حوزه ام البنین خضری دشت بیاض هم از گردهمایی مدافعین حریم خانواده در خضری دشت بیاض وبخش نیم بلوک خبرداد و افزود: نمایشگاه عکس ،نمایشگاه لباس انقلابی،برگزاری کارگاه آموزشی،تجلیل از مادران و آقایان در زمینه حجاب وعفاف ازدیگر برنامه های روز حجاب وعفاف خواهدبود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار