مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار رقبه در استان زنجان وجود دارد؛ گفت: ۲۰ درصد از مراکز علمی و فرهنگی موقوفه است.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۲۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  زنجان:حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر جنتی  ضمن اشاره به اهمیت وقف در جامعه اظهار کرد: اکنون نیز همچون گذشته حس نوع دوستی در میان مردم وجود دارد؛ ولی باید با داشتن چنین شرایطی نیازهای فرهنگی و اجتماعی را براساس پدیده‌هایی که به وجود آمده شناسایی و برای برطرف کردن آنان، مردم و واقفان را برای ایجاد وقف‌هایی در این حوزه‌ها تشویق کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه وقف به عنوان یک سیستم پویا و بازوی نیرومند، کارکردی مؤثر در ساماندهی امور مختلف استان و کشور دارد؛ تصریح کرد: موقوفات، در هر زمان و مکانی، تقریباً همه نیازهای جامعه را پوشش می‌دهند به همین دلیل نقش بسزایی در حل مشکلات شهری دارند.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ وقف، یکی از عمدهترین فاکتورهای رفع محرومیت از جامعه و همچنین ترویج ارزش‌های دینی و مذهبی است، اضافه کرد: به همین علت یکی از برنامه‌های اوقاف استان ترویج سنت حسنه وقف با بهره‌گیری از ظرفت‌های موجود است.

جنتی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار رقبه در استان زنجان وجود دارد؛ تصریح کرد: این رقبات در قالب موقوفات متعدد و به نیات مختلف اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه حمایت از موضوعات علمی نیز اداره کل اوقاف اقدامات متعددی را انجام داده است؛ افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد از مراکز علمی و فرهنگی موقوفه است.

وی با بیان اینکه ۴ هزار نیت در حوزه موقوفات وجود دارد؛ اضافه کرد: اوقاف نیز دقیقا بر اساس نیات واقفان نسبت به هزینه‌کرد آنها اقدام می‌کند.

جنتی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای انجام رسالت و مأموریت‌های خود  از طریق راهکارهای علمی و کاربردی، حول محورهای ذیل به تحقیق و پژوهش می‌پردازد؛ گفت: در این زمینه از دانشجویان سه مقطع کارشناسی؛ کارشناسی ارشد و دکترا حمایت می‌شود.

 

ارسال نظرات