خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا علیه الاسلام خراسان جنوبی گفت: مردم روستای آویشک بخش قهستان شهرستان درمیان با مشارکت عمومی اهالی روستا و قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان قهستان از نعمت آب در خانه های خود بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۰۳۲۳۶۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی و جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا علیه الاسلام خراسان جنوبی در مراسم افتتاح شبکه آبرسانی خانگی در روستای آویشک از بخش قهستان شهرستان درمیان، اظهار کرد:از پروژه های قرارگاه پیشرفت آبادانی دهستان قهستان در شهرستان درمیان دو رشته قنات بود که در روستای آویشک انجام شد.

 وی افزود:طول هر دو رشته قنات با هم به 200 متر می‌رسد و با اعتباری حدود 60 میلیون تومان به پایان رسیده که 30 میلیون تومان را قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان جنوبی تامین کرد و 30 میلیون تومان دیگر برعهده مردم و کمکهای جهادکشاورزی شهرستان درمیان بوده است.

 جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا علیه الاسلام خراسان جنوبی بیان کرد:مجتمعی که آبرسانی به روستای آویشک را پوشش می‌دهد با توجه به خط انتقالی که برای آنجا کار شده بود نیاز به این داشت که شبکه آبرسانی داخل روستا نیز در برنامه قرار گیرد اما با توجه به محدودیت اعتبارات بخشی از لوله توسط آب و فاضلاب روستایی خریداری شده بود اما برای اجرا با مشکلاتی مواجه بودند.

 هنری عنوان کرد: با هماهنگی هایی که با مردم این روستا انجام شد و در راستای اهداف قرارگاه که به دنبال کار مردمی است مردم روستا را هدایت کرده و با مشارکت مردم روستا و همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی با توجه به مشخص شدن مسیرها و انجام اقدامات اولیه کارهایی اجرایی توسط خود مردم انجام شد و برخی از هزینه های جانبی دیگر را که مردم توان پرداخت نداشتند از اعتبارات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در اختیار مردم روستا قرار گرفت و به طور کامل توانستند شبکه آبرسانی داخل روستا را با همت خود مردم تکمیل کنند.

 وی اظهار کرد: اجرای این برنامه ها که با همکاری و مشارکت خود مردم انجام می‌شود نمونه خیلی خوبی از مشارکت فعال مردمی در این روستا بود.

 جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا علیه الاسلام خراسان جنوبی خاطرنشان کرد:اکنون فقط شبکه آبرسانی داخلی روستا به طور کامل انجام شده است و به مخزن متصل شده است تا زمانیکه خط انتقال کامل شود  زمانیکه مخزن آبرسانی روستای آویشک که مرتبط با مجتمع آبرسانی کلاته ملا است به آن متصل شود به شبکه آبرسانی داخل منازل وصل شده و تانکر جایگزین خط اصلی انتقال آب خواهد شد.

 هنری با اشاره به اینکه تا کنون مردم روستای آویشک در داخل خانه های خود آب نداشته اند،بیان کرد: در حال حاضر با همان آبرسانی سیاری که به وسیله تانکر انجام می‌شود آب به داخل خانه ها متصل و تکمیل شده است و مردم در خانه های خود از نعمت آب بهره مند شده اند.

 

 

 

 

 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها