خبرهای داغ:
نماینده زنان کلیمیان با بیان اینکه حجاب جزو دغدغه همه زنانی است که به ادیان ابراهیمی معتقد هستند، گفت: حجاب و عفاف به توحید، خیر، سالم سازی جامعه و رواج پاکی منتهی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۲۲۱۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،در نهمین سالروز شهادت مروة الشربینی بانوی محجبه مصری که اول جولای سال 2009 در دادگاهی در کشور آلمان در برابر دیدگان فرزند و همسرش با 18 ضربه چاقو به شهادت رسید، نشست رسانه‌ای عفاف و حجاب از منظر اقوام و ادیان با حضور نمایندگان 10 کشور و رئیس سازمان بسیج زنان کشور و با همکاری کانون فرهنگی بانو امین در خبرگزاری فارس برگزار شد.

مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج زنان کشور در این نشست با بیان اینکه شهید مروه الشربینی شهیدی است که در کشور مدعی حقوق بشر آلمان به دلیل پافشاری بر اعتقاد خود در محکمه عدل آن کشور به شهادت رسید، اظهار کرد:باید به خود ببالیم که توفیق این را داریم که ندای مظلومیت این شهید را به جهانیان برسانیم هرچند خون این شهید و شهیدان مسجد گوهرشاد بسیاری از زنان آزاداندیش جهان را به سمت عفاف و حجاب هدایت کرده است.

اصلانی اضافه کرد: زنان و اندیشمندان جهان اسلام در برابر ظلم‌های رفته بر مظلومان سکوت نخواهند کرد و با پاسداشت این مظلومان از جمله شهید مروه الشربینی راه آنها را ادامه می‌دهند.

*ماجرای تجاوز سربازان امریکایی به 10 هزار زن ژاپنی

کونیکو یامامورا (خانم بابایی) نماینده مردم ژاپن در این نشست با بیان اینکه 50 سال است در ایران زندگی می‌کنم و 59 سال پیش مسلمان شدم گفت: داستانی از حقوق بشر در جریان جنگ جهانی دوم برای شما تعریف میکنم.

وی افزود: در اواخر جنگ جهانی دوم که زنان هم برای پشتیبانی برخی امور پشت جبهه حضور داشتند در جزیره اوکیناوا که اکنون هم پایگاه نیروهای نظامی امریکا در آن وجود دارد، 240 دانش‌آموز دختر در کنار 5 مربی در بیمارستانی کار پرستاری را انجام می‌دادند.

یامامورا ادامه داد: بیمارستان که ساختمان هم نبود و در داخل یک غار بود در اثر یک حمله شدید نیروهای امریکایی تخریب شد و دختران پرستار بین مرگ و تجاوز نیروهای امریکایی، خودکشی را انتخاب کردند.

نماینده ژاپن در این نشست بیان داشت: امریکایی‌ها بعد از ورود به شهر به بیش از 10 هزار زن و دختر تجاوز کردند، برای جلوگیری از ادامه این تجاوزها مسئولان فاحشه خانه ای ایجاد کردند تا عده ای از زنان برای خدمت سربازان امریکایی در آن حضور داشته باشند ولی از سوی امریکایی‌ها اعلام شد در این فاحشه خانه حقوق زنان ضایع می شود.

وی اضافه کرد: پس از منحل شدن این فاحشه خانه تعداد تجاوز به زنان به بیش از 300 مورد در روز رسید. این داستان واقعی نشان می دهد با وجود ادعاهای حقوق بشری امریکایی‌ها، زنان در منظر آنها تنها برده هستند.

یامامورا گفت: اما بعد از گذشت سال‌ها از این وقایع دانش آموزان شهرهای مختلف ژاپنی نقاشی هایی می کشند که در آن آمریکایی ها را دوست خود می‌دانند اما دانش‌آموزان سردشتی چه نقاشی هایی می کشند؟ آنها ظلم و تجاوز دشمنان خود را فراموش نکرده اند.

وی خاطر نشان کرد: رهبری فرمودند بهتری اسلحه اتحاد و ایمان است و ما باید تلاش کنیم کودکان را با ایمان و مبتنی بر فرهنگ اسلامی تربیت کنیم.

*زنان یمنی الگوی مقاومت و ایستادگی

عبدالناصر الراشدی نماینده مردم یمن در ادامه این نشست با بیان اینکه وضعیت انسانی در یمن وحشتناک است، گفت: در جنگ یمن تفاوتی بین کشته‌ها در مذاهب وجود ندارد.دراثراین جنگ زمین‌ها دیگر قابل کشاورزی نیست، آب‌ها به دلیل ریختن برخی مواد توسط هواپیماها در آب مردم آلوده شده و مردم بسیاری به وبا مبتلا شده‌اند.

وی افزود: ما فقط از حقوق بشر شنیده‌ایم و چیزی از آن ندیده ایم؛ سازمان‌های بین المللی می‌گویند فاجعه انسانی در یمن به وقوع پیوسته اما هیچ عملی از آنها ندیده‌ایم.

الراشدی اضافه کرد: عربستان توانسته است با حمایت کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل بزرگترین فاجعه انسانی که در یمن اتفاق افتاده است سکوت کند و جهان به او اعتراض نکند.

نماینده مردم یمن با اشاره به شهیده مروه الشربینی گفت: این زن شهید عفاف است و صدها نفر از زنان یمنی برای عفاف شهید شده اند و اکنون سودانی‌ها و اماراتی‌ها به آنها تجاوز جنسی می‌کنند و حتی در جنوب یمن تجاوز به مردان هم اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: زنان یمنی اکنون الگوی دفاع و مقاومت هستند اما شرایط روحی وروانی خوبی ندارند، متأسفانه بر اثر استفاده از مواد شیمیایی توسط متجاوزان، هزاران نوزاد با اشکال غریب و شکل حیوانات در یمن متولد می‌شوند.

الراشدی گفت: غیر از مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله هیچ رهبری در جهان حمایت واقعی از یمن نکرده است و این مظلومیت بزرگ در یمن با ادامه جنایات فرانسه، انگلیس، رژیم صهیونیستی و عربستان در حال ادامه است.

وی عنوان کرد: کودکان یمن امروز کودکی را فراموش کرده اند و فقط صدای جنگنده‌ها را می‌شنوند.

الراشدی گفت: 40 درصد مدارس یمن تعطیل است و 2 میلیون کودک یمنی از درس محروم شده اند و ادامه این وضع بسیار غم انگیز و وحشتناک است.

*حجاب به خیر وسالم‌سازی جامعه منتهی می‌شود

النا لاویان نماینده زنان کلیمیان در این نشست با بیان اینکه ریشه همه ادیان ابراهیمی یکی است، اظهار کرد: با تفاوت زوایایی، دغدغه همه ما مشترک است و حجاب جزو دغدغه همه زنانی است که به ادیان ابراهیمی معتقد هستند.

وی افزود: حجاب و عفاف به توحید، خیر، سالم سازی جامعه و رواج پاکی منتهی می‌شود.

لاویان با بیان اینکه شماری از افراد گمان می‌کنند یهودیان و صهیونیست‌ها باهم یکی هستند اما این چنین نیست و صهیونیست ها بدون دین و لائیک هستند، گفت: حجاب در آیین موسی(ع) باعث سلامتی و افزایش نیروهای مثبت می‌شود و کتب همه انبیا بر حجاب و عفاف دلالت دارند.

نماینده زنان کلیمیان خاطر نشان کرد: سربند، پیشانی بند بالاپوش سراسری و برقع بین زنان معتقد به ادیان وجود داشته است و در تمام کشورهای دنیا همه به نوعی حجاب داشته‌اند؛ مادربزرگ کلیمی من در زمان کشف حجاب رضاخانی تا مدتی از خانه بیرون نمی‌آمد.

وی بیان داشت: اهمیت حجاب در یهودیت تا حدی است که سبک سری زنان هم ناپسند شمرده شده و حتی برای مردان هم قائل به حجاب هستند. 

لاویان با بیان اینکه حجاب مقام زنان را بالاتر می‌برد، گفت: حجاب زن در برابر زن هم در یهودیت وجود دارد و مادربزرگ همسر من در منزل روسری بر سر می‌کرد.

نماینده زنان کلیمیان با بیان اینکه گناهان حجاب ها را از بین می برند، خاطر نشان کرد: در 10 فرمان موسی (ع) حرمت ها و احترام ها بیان شده است و حجاب در تمام لحظات زندگی زن و مرد کلیمی وجود دارد و در مهمانی‌ها هم زنان و مردان جدا هستند.

وی تصریح کرد: همه زنان کلیمی، مسیحی و مسلمان با وجود حجاب در جامعه حضور دارند و زن کشاورز و کارمند مسلمان و مسیحی و زن خطاط کلیمی از جامعه جهانی، دنیایی سالم می‌خواهند تا با حفظ حجاب در آن زندگی کنند زیرا حجاب مانع دانش‌وری و رشد نیست.

لاویان با اشاره به سالروز شهادت مروه الشربینی ادامه داد: مروه الشربینی در کنار حفظ حجاب خود یک نویسنده و پژوهشگر بود و برای ما همچنان زنده است.

*پس از محجبه شدن احساس آزادی کردم

سمیرا خادم نماینده کشور دانمارک در ادامه نشست اظهار کرد: در دانمارک ما آزاد هستیم اما واقعیت این نیست، من 20 سال است مسلمان شده ام بعد از ازدواج به یک مرد ایرانی هم مسلمان نشدم اما با شناختن اسلام خودم انتخاب کردم تا مسلمان باشم.

وی افزود: دفعه اولی که می‌خواستم با حجاب بیرون بروم می‌ترسیدم اما احساس آن روز برای من فوق العاده زیبا بود و احساس کردم آزاد شدم و رفتار مردم با من بهتر شد.

خادم ادامه داد: در کشور دانمارک چند گروه علیه اسلام وجود دارد که تلاش می‌کنند فضا را برای مسلمانان تنگ کنند و حتی تلاش می‌کنند مسلمانان دانمارکی را از این کشور اخراج کنند.

نماینده دانمارک در این نشست خاطر نشان کرد: یک ماه دیگر قانونی که در دانمارک تصویب شده است اجرایی می شود و استفاده از نقاب ممنوع اعلام می شود اما حجاب ممنوع نیست.

وی بیان داشت: آرامشی که زن مسلمانِ باحجاب دارد زنان بی حجاب ندارند و من دلم برای آنها می سوزد؛ من با تفکر شبیه مردان بودن بزرگ شدم اما در دانمارک واقعیت این است که زنان حقوق مساوی با مردان ندارند.

*فعالیت سازمان‌های حقوق بشری غربی درعراق، تونس و پاکستان برای  مقابله با حجاب و عفاف

همچنین واسطی پور نماینده مردم عراق در این نشست گفت: ما دور هم جمع شده‌ایم که بدانیم چه کاری باید بکنیم تا حجاب و عفاف گسترش پیدا کند.

وی افزود: اکنون تنها نامی از حقوق بشر در جهان وجود دارد و لازم است نسبت به مسائلی که به نام حقوق بشر در جهان تبلیغ می‌شود، اقدام روشنگرانه انجام داد.

واسطی پور اضافه کرد: زنان عراقی به عفت و حجاب معروف بودند اما متاسفانه با فعالیت سازمانهای حقوق بشری، قشر زیادی از زنان عراقی به سمت این فرهنگ غربی رفته اند و از شخصیت اصلی خود دور شده اند.

وی تصریح کرد: فعالیت حساب شده کشورهای غربی در این کشور با هدف زدودن عفاف و حیا انجام می شود و مصیبت بزرگ بیکاری در کنار از بین رفتن کشاورزی در این کشور باعث شده است افراد به سمت آنها سوق داده شوند.

نماینده عراق در این نشست گفت: کار فرهنگی یک کار چهره به چهره و مردمی است و نباید کار برای حجاب را تنها به نهادها و سازمانها واگذار کرد.

 بتول شوس نماینده کشور تونس در ادامه این نشست گفت: مدعیان حقوق بشر اهداف سلطه جویانه در کشورهای جهان سوم دارند و سکولاریسم هم قبل و بعد از انقلاب تونس تاثیر زیادی در مردم این کشور داشته است.

وی افزود: در دوره بن علی سختگیری‌های زیادی علیه مسلمانان برای انجام امور شرعی وجود داشت و حوزه کودکان و نوجوانان نیز انجمن های متعددی فعالیت کردند تا فرهنک اسلامی را از این کشور بزدایند.

شوس ادامه داد: مسلمانان قبل از انقلاب تحت فشار شدیدی بودند اما بعد از انقلاب یک نگاه دیگری در حال رواج است، حجاب آزاد شده است اما تشکل‌های غرب گرا جامعه را به سمت خود کشیده‌اند.

هما نقوی نماینده کشور پاکستان در ادامه نشست گفت: در پاکستان لباس های زنان پوشیده است اما چند سالی است که التزام به پوشش اسلامی کمرنگ شده است و 20 درصد زنان به تبعیت از فرهنگ غربی حجاب را رعایت نمی‌کنند. متاسفانه در ایران هم دیدم برخی زنان از فرهنگ اسلامی خود فاصله گرفته اند.

*تقابل تاریخی اندیشه‌های نمایش فریبایی زن و دخالت زن در امور مهم جامعه

 اسوه رضوی نماینده مردم هندوستان در ادامه نشست گفت: در هندوستان ما کاملا آزاد هستیم و دولت فشاری بر ما وارد نمی‌کند اما دشمنان اسلام که در جنگ رودررو پیروز نمی شوند به دنبال جنگ فرهنگی علیه مردم مسلمان هستند.

وی افزود: حجاب محدودیت نیست و خیلی تعجب کردم که در ایران زنان ایرانی را با حجاب خوبی ندیدم اما به خانواده چیزی نگفتم.

رضوی ادامه داد: در هندوستان جمعیت زیادی هندو وجود دارد اما اثر تربیتی خانواده‌های مسلمان آنقدر خوب است که کودکان مسلمان تاثیر منفی از این جو نمی‌گیرند.

نعیمه اسلام‌لو فعال حجاب و عفاف در موسسه خیبر که فعالیت تشکلی در حوزه حجاب انجام می دهد، در ادامه نشست بیان داشت: در پژوهش های خود به این مسئله رسیدیم که تقابل اندیشه، زن باید فریبا باشد و زن باید در مقدرات اصلی کشور دخالت کند، همواره وجود داشته است.

وی افزود: زنان نقش موثری در عرصه‌های مهم داشته‌اند اما غربی‌ها در مقابل تلاش کرده‌اند مسائل زنان مسلمان ایرانی را تنزل دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات