مدیر کل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان:

موسسات ارائه دهنده خدمات به بیمه شدگان موظفند هزینه های القایی را کاهش دهند

مدیر کل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان گفت: کلیه موسسات طرف قرارداد ارائه دهنده خدمات به بیمه شدگان موظف به همکاری با دولت و سازمان بیمه سلامت در جهت کاهش هزینه های القایی و مدیریت هزینه های درمانی می باشند.
کد خبر: ۹۰۳۲۲۱۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرنگار بسیج  از زاهدان به نقل از روابط عمومی  بیمه سلامت سیستان و بلوچستان، دکتر صفدری مدیرکل بیمه سلامت استان در جلسه‌ای که با حضور دکتر میری علی آباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و کارشناسان فناوری اطلاعات بیمارستان‌های زاهدان برگزار شده بود گفت: استحقاق سنجی بیمه شدگان طرحی می‌باشد که بیمه شده برای دریافت خدمت از مراکز درمانی از نظر همپوشانی بیمه‌ای، و تاریخ اعتبار دفترچه شناسایی  مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: هدف از راه اندازی این سامانه در موسسات درمانی حذف همپوشانی بیمه‌ای و احراز استحقاق درمان بیمه شده و تسریع در روند پذیرش و ارائه خدمات به بیماران و حذف دفترچه از مرحله پذیرش تا مرحله ترخیص بیمار در بیمارستان‌های طرف قرارداد می‌باشد.

دکتر صفدری تصریح کرد: در راستای صیانت از حقوق بیمه شدگان مشاهده شده بعضی از افراد دارای چند دفترچه بیمه درمانی می‌باشند که باعث افزایش بار مالی برای سازمان بیمه سلامت شده است، لذا از کلیه بیمه شدگان درخواست می‌گردد نسبت به ابطال سایر دفاتر خود اقدام و فقط از یک دفترچه استفاده نمایند.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: تسریع در روند ارائه خدمات و شفاف سازی در مدیریت و کنترل هزینه‌های درمانی در حوزه سلامت یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید می‌باشد.

دکتر صفدری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی، کلیه موسسات طرف قرارداد ارائه دهنده خدمات به بیمه شدگان موظف به همکاری با دولت و سازمان بیمه سلامت در جهت کاهش هزینه‌های القایی و مدیریت هزینه‌های درمانی می‌باشند.
ارسال نظرات