مددجوی کمیته امداد شهرستان میرجاوه با تلاش و کوشش و حمایت این نهاد به عنوان جوان برتر و نخبه استانی از سوی دانشگاه سیستان و بلوچستان معرفی شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۲۰۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان، سمیرا ریگی لادیز سال ۷۱ در یک خانواده مذهبی و متعصب به دنیا آمد و پدر خانواده زمانی که از قدر و توان جسمانی برخوردار بود به کارهایی، چون دامداری و کشاورزی به صورت سنتی مشغول بود و معاش خانواده اش را تامین می‌کرد.

سال ۹۱ به علت بیماری پوستی و از کارافتادگی سرپرست خانوار،  تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند و در اولین گام برای توانمندسازی آن‌ها فراهم کردن نیاز‌های آموزشی، بهداشتی و معیشتی در اولوبت این نهاد قرار گرفت.

سمیرا مددجوی موفق کمیته امداد از دل سختی‌های زندگی و فقر ظهور کرد، دوران تحصیل اش را به دلیل نداشتن امکانات لازم در خوابگاه دانش‌آموزی کمیته امداد گذراند، اما به مدد آگاهی درک و بینش فوق العاده توانایی‌های باطنی خود را کشف کرد و به عنوان جوان برتر و نخبه دانشگاه سیستان و بلوچستان شناخته شد.

سمیرا ریگی لادیز، مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان میرجاوه گفت: از آنجایی که می‌دانستم درس و تحصیل هزینه دارد و از پدرم که دیگر قادر به کار کردن نبود انتظاری نیست،  به همین دلیل من و برادران‌ام سخت کوشی و تلاش پدر را ادامه دادیم و در مزارع کشاورزی یا گا‌ها در بازار مشغول  به کار می‌شدیم.

وی افزود: در حال حاضر یکی از برادران‌ام رتبه چهار کشوری را در مقطع کارشناسی ارشد کسب کرده و در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است.

ریگی ادامه داد: از لحاظ فرهنگی به کسی که مدرک دارد یا تحصیل می‌کند در این شهرستان اهمیت نمی‌دهند، اما با زحمت و پشتکار و چشم اندازی که برای آینده داشتم با وجود تمام مشکلات در مقاطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و دبیرستان شاگرد ممتاز بودم و در ادامه با تلاش، پشتکار و استعدادی که از خود شناخته بودم در کنکور سراسری شرکت و در دانشگاه سیستان و بلوچستان  که از دانشگاه‌های معتبر کشور است  پذیرفته شدم.

این مدد جوی موفق کمیته امداد میرجاوه بیان کرد: در برابر مشکلات تلاش کردم و یک گام به جلو برداشتم و در نتیجه توانستم مقطع کارشناسی را در رشته شیمی آلی با معدل ۱۹/۵۵ فارغ التحصیل و جزء نفرات اول گرایش شیمی معرفی شدم و با خیال آسوده‌تر به تحصیلات ادامه دادم و توانستم در این زمینه موفق باشم.

این دانشجوی نخبه  در پایان خاطر نشان کرد: سپس از طریق سهمیه استعداد درخشان عضو بنیاد نخبگان شدم و همچنین در رشته حفظ قرآن کریم فعالیت می‌کنم و در رقابت‌های استانی موفق به رتبه نخست در رشته حفظ شدم.
ارسال نظرات