پس از آنکه اتحادیه کارگران شرک خودروسازی هیوندای تصمیم گرفت برای هفتمین سال متوالی اعتصاب کند ارزش سهام این شرکت خودروسازی کره‌ای به کمترین میزان در 8 سال گذشته رسید.
کد خبر: ۹۰۳۲۱۲۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، 44 هزار و 782 نفر از اعضای اتحادیه کارگری کارکنان شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی برای هفتمین سال پیاپی رای به اعتصاب دادند. این تعداد معادل سه چهارم کل کارگران این شرکت بوده است.

قرار است مقامات این اتحادیه امروز درباره نحوه اعتصاب کارکنان تصمیم‌گیری کنند.

علت اعتصاب کارکنان هیوندای این بود که افزایش میزان حقوق و مزایای آنها از سوی شرکت برای سال جاری ارائه شده است کمتر از میزان مورد انتظار آنها بوده است.

تاهااون تائه یکی از مقامات شرکت هیوندای اعلام کرده است شرایط بازار برای هیوندای بدتر شده و سود خالص آن همچنان در حال کاهش است.

وی گفت:‌ما در سیاست‌گذاری‌های خود جنگ تجاری آمریکا با چین و همچنین سیاست‌های حمایت‌گرایانه آمریکا را علیه شرکت‌های خارجی مدنظر قرار دادیم.

پس از انتشار این خبر ارزش سهام هیوندای در معاملات امروز 2.8 درصد کاهش یافت و به کمترین میزان از آوریل 2010 تا کنون رسید.

با توجه به کاهش صادرات هیوندای به آمریکا و چین سود خالص این شرکت بین ماه‌های ژانویه تا مارس به کمترین میزان در 6 سال گذشته رسیده است.

ارسال نظرات