عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
غلامرضا شرفی گفت: اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید بر روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است، یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی این است که وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد.
کد خبر: ۹۰۳۲۱۲۲
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

 غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که در پی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی است که قطعا باور مشارکت همگانی و اعمال مدیریت مدبرانه پیش شرط و الزام اساسی اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید بر روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است افزود: یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی این است که وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد.

شرفی در ادامه خاطر نشان کرد: بالابودن سهم منابع حاصل از فروش نفت و پایین بودن سهم وصول های مالیاتی در ترکیب منابع بودجه عمومی دولت، علاوه بر آن که عوارض ناگواری همچون وابستگی درآمد کشور به صدور یک کالا در بردارد اقتصاد کشور را از امکان استفاده موثر از مالیا ها برای اعمال سیاست های مالی محروم ساخته است.

ارسال نظرات