مسئول بسیج جامعه زنان در گفت و گو با «بسیج»:

مسجد محور تقویت برنامه‎های فرهنگی است

اصلانی گفت: بسیاری از مسائل مثل ترویج ازدواج آسان، واسطه گری برای ازدواج، تهیه جهیزیه، امور خیریه و امور مشاوره می‎تواند کارکرد مسجد را که مبتنی بر حضور مردم است، تقویت کند.
کد خبر: ۹۰۳۲۱۱۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در ارتباط با مسجد محوری در فعالیت‏های انقلابی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نیز برنامه‎هایی که باید برای تقویت مسجد محوری در فرهنگ انقلابی وجود داشته باشد، گفت: مسجد محوری یکی از الزامات تحقق دولت اسلامی است، و هر چقدر که بتوان مسجد را محور فعالیت‎های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری قرار دهیم، انسجام ملی ما تقویت خواهد شد زیرا مردم متدین کشور مسجد را مکانی بسیار مقدس و قابل اعتنا می‎دانند.

وی بیان کرد: در صورتی که مسجد محوری با تمام ابعاد آن اتفاق بیفتد، قدم‏های خوبی در جهت تربیت نسل، انسجام ملی، بالا بردن حضور مردم و بهره گیری از توان مردمی در اداره امور بهره مند خواهیم شد.

اصلانی گفت: مردم مسجد را اداره و برای گسترش ان و حضور پیدا کردن جوانان و نوجوانان در مسجد هزینه می‎کنند، در صورتی که هیچ مکانی در کشور این چنین ظرفیتی را ندارد.

وی تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم حضور جدی مردم را در اداره امور کشور و هر محله داشته باشیم، نیازمند مسجد در هر محله هستیم.

اصلانی اظهار داشت: مسجد نگاه فرهنگی، معنوی و اخلاقی به مسائل دارد و فقط برای گذراندن اوقات فراغت نیست، بنابراین برای آسایش و امنیت جامعه بایستی حضور مردم را در مساجد نهادینه کنیم.

وی گفت: بایستی خدمات و امکانات در مساجد پدید آید، تا مردم بدانند که می‎توانند از طریق مساجد بسیاری از مشکلات خود را حل کنند.

اصلانی بیان کرد: بسیاری از مسائل مثل ترویج ازدواج آسان، واسطه گری برای ازدواج، تهیه جهیزیه، امور خیریه و امور مشاوره می‎تواند کارکرد مسجد را که مبتنی بر حضور مردم است، تقویت کند.

وی در پایان گفت: بیشتر پایگاه‎های بسیج در مساجد بوده که مسجد محوری جز برنامه‎های ویژه بسیج است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار