عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که بورس بستری برای معامله است و بورس بازان می توانند افزایش قیمت ها را رقم بزند.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۲۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آغاز پیش فروش سکه در بورس، اظهار داشت: پیش فروش سکه در بورس اتفاق درستی نیست، بلکه در بورس باید خرید و فروش سکه هایی که در پیش از این پیش فروش شده اند، انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با پیش فروش سکه در بورس مخالف هستم چرا که مدیریت بر بازار سکه و به خصوص پیش فروش آن در اختیارات بانک مرکزی است، ابتدا به ساکن اختیار قانونی ضرب سکه و فروش با بانک مرکزی و نمی توان این اختیار را به بورس واگذار کرد.

 
بورس

 

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: با ارائه سکه در بازار بورس نمی توان انتظار داشت که از التهاب بازار کاسته شود یا افزایش قیمت ها  رقم نخورد، به نظر می رسد عرضه سکه در بازار بورس تاثیری بر این بخش ندارد. 

وی توضیح داد: بورس بستری برای معامله است و شاید تا حدودی بر افزایش قیمت دامن بزند چرا که بورس بازان با راهکاراهایی که دارند، می توانند قیمت را بالا ببرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در نهایت بیان داشت: بازار بورس مجرایی است برای مبادله شفاف و قانونی سکه که از خریدو فروش بدون نظارت در بازار سکه می توان جلوگیری کرد.

ارسال نظرات