پاپی‌زاده:

تخصیص ارز در بحران کنونی به واردات موز توجیه ندارد/موز کالای استراتژیک نیست

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس، گفت: در شرایط فعلی که بحران تامین ارز داریم تخصیص ارز برای کالاهایی مانند موز توجیه ندارد.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۲۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس پاپی‌زاده بالنگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تخصیص 36 میلیون یورو به واردات موز، اظهار داشت: کشور ما جز تولیدکنندگان موز است، موز چابهار شاید به لحاظ اندازه کوچکتر باشد اما از نظر کیفیت، طعم، مزه و بود به شدت از موزو وارداتی کیفیت بالاتری دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به جای اینکه در زمینه موز تولید داخل سرمایه گذاری شود شاهد افزایش واردات این محصول هستیم، گفت:  در شرایط فعلی که بحران تامین ارز داریم تخصیص ارز برای کالاهایی مانند موز توجیه ندارد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه می‌توان از منابع ریالی داخلی برای توسعه میوه‌های مورد نیاز مانند موز استفاده کنیم، ادامه داد: ارز را نگه داریم برای کالاهای استراتژیک و حساسی مانند دارو که در مواقع حساس به آنها نیاز داریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی تعریف خاص خود را دارند اما موز و آناناس در میان کالاهای استراتژیک قرار ندارند و کالاهای قابل جایگزین هستند، خاطرنشان کرد: میوه موز را می‌توان با میوه‌های بسیاری که وجود دارد جایگزین‌ کنیم.

ارسال نظرات