مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه اعتبارات مصوب اداره کل در سال قبل حدود 21.5 میلیارد تومان بوده است، گفت: از این میزان 11 میلیارد تومان مربوط به اعتبارات ملی و مابقی نیز اعتبارات استانی بوده است.
کد خبر: ۹۰۳۱۹۱۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، خلیل آقاجانلو در جلسه شورای اداری ضمن گرامیداشت روز جهانی مقابله با بیابانزایی، زمین را کالای سرمایه ای دانست و اظهار کرد: ایجاد تعادل بین توسعه و حفظ منابع ملی و طبیعی از اصول مهم در پیشرفت جوامع محسوب می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در سال قبل حدود 21.5 میلیارد تومان اعتبارات مصوب اداره کل بوده است، ادامه داد: از این میزان 11 میلیارد تومان مربوط به اعتبارات ملی و مابقی نیز اعتبارات استانی بوده است.

این مقام مسئول از تخصیص حدود 50 درصدی اعتبارات استانی خبر داد و اضافه کرد: میزان اعتبارات ملی تخصیص یافته مربوط به سال 96، 32.5 درصد بوده است که نسبت به سال 95 رشد قابل توجهی داشته است.

آقاجانلو با اشاره به توجه ویژه سازمان متبوع به آبخیزداری و منابع آب و خاک و بیابانزدایی تصریح کرد: تنها از صندوق توسعه ملی حوزه آبخیزداری سهم 13 میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده است که به طور قطع شاهد اجرایی نمودن پروژه های شاخص خواهیم بود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی جهت واگذاری تولید نهال صنوبر افزود: این مهم در راستای جلوگیری از هدررفت منابع بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در حوزه مرتع، مدیریت جامع، گیاهپزشکی و مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی به سطح 850 هکتار، تعاملات با دستگاه قضایی در سال 96 ادامه داد: با انعقاد قرارداد این اداره کل با دانشگاه زنجان، سند راهبردی مدیریت جامع حوزه های آبخیز توسط دانشگاه زنجان تدوین خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه مبدا بسیاری از آتش سوزی ها از مزارع و اراضی کشاورزی است، گفت: در تلاشیم با آموزشهای ترویجی از میزان گزارش های مربوط به حریق در مزارع بکاهیم.

ارسال نظرات