خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین خبر داد:
فرخزاد گفت: جهت کنترل و مدیریت کمبود آب، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی توسط رسانه ها و صداوسیما برای مردم در خصوص بحرانی بودن شرایط موجود صورت گیرد و کنتور مصرف کنندگانی که بیش از حد برق و آب استفاده می کنند نیز قطع شود
کد خبر: ۹۰۳۱۸۶۸
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در استانداری قزوین بیان کرد: جهت پیشگیری از مشکلات آتی، اطلاع رسانی ساعت قطعی برق از طریق صدا و سیما، فضای مجازی، رسانه ها به مردم انجام شود.
وی گفت: به دلیل کاهش نزولات آسمانی در سال آبی اخیر، با کاهش تولید برق در کشور مواجه بودیم و افزایش دما موجب تشدید این موضوعات شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: کاهش ذخایر آب و به دنبال آن قطعی برق موجب ایجاد مشکلاتی در سطح کشور شد که پیشنهادهایی در این زمینه توسط شورای مدیریت بحران مطرح شد.
فرخزاد عنوان کرد: باید با در نظر گرفتن کمبودهای آبی موجود، تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شود تا با مدیریت مناسب، کمترین قطعی برق را داشته باشیم.
وی افزود: قطعی برق موجب ایجاد مشکل در صنایع، حوزه کشاورزی و مسکن استان شده است که برای رسیدگی بهتر به این موضوع در شورای معاونان استان به آن پرداخته شد.
معاون امور عمرانی استاندار ضمن اشاره به قطعی برق چاه های آب استان خاطر نشان کرد: قطعی برق چاه های آب استان باید به حداقل برسد و برای حل این مشکل، قرار است دو حلقه چاه به شبکه آبرسانی استان اضافه شود.
فرخزاد اضافه کرد: جهت کنترل و مدیریت کمبود آب، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی توسط رسانه ها و صداوسیما برای مردم در خصوص بحرانی بودن شرایط موجود صورت گیرد و کنتور مصرف کنندگانی که بیش از حد برق و آب استفاده می کنند نیز قطع شود.
وی در خصوص مصرف آب ادارات افزود: ادارات استان باید حداقل کاهش 10 درصدی برق و 20 درصدی مصرف آب را داشته باشند و دستگاه های دارای تانکر برای آبرسانی سیار نیز در حالت آماده باش برای استفاده در موقع لزوم شوند.
این مسئول ادامه داد: به دلیل گرمای بی سابقه هوا، باید آمادگی لازم جهت حفاظت از مراتع وجود داشته باشد تا بتوانیم این ماه را که با بحران و افزایش دما مواجه ایم به خوبی سپری کنیم.
فرخزاد تصریح کرد: در بخش صنعت و کشاورزی می توان با جمع آوری برنامه های مناسب، برای مدیریت خاموشی اقدام کرد تا مدیریت زمان در خصوص استفاده از آب چاه ها صورت گیرد.
وی ادامه داد: 40 دستگاه اجرایی استان دارای دستگاه دیزل ژنراتور هستند که از انرژی برق آنها برای مدیریت زمان خاموشی ها در هنگام قطع برق استفاده شود.
وی گفت: در صورت کاهش ساعت کار ادارات و تاثیر آن در مصرف برق، می توانیم برنامه ریزی مناسبی در این زمینه داشته و کمبودهای موجود را مدیریت کنیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها