خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

زمینه گفتگوی بدون واهمه در کرسی‌های آزاد اندیشی فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مسئولان دانشگاه رجاء قزوین گفت: زمینه گفتگوی بدون واهمه در کرسی‌های آزاد اندیشی فراهم شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۸۶۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئولان دانشگاه رجاء قزوین حفظ کرامت انسان‌ها را یکی از والاترین اهداف نظام دینی برشمرد و افزود: مسئولان دانشگاه‌ها باید دانشجویان را بزرگ، محترم و ارزشمند بشمارند و نباید اندیشه‌های دانشجویان را بر اساس ظاهر آنها قضاوت کنند چرا که چنین قضاوتی به کرامت دانشجویان آسیب وارد می‌کند.
وی به تشریح اهمیت علم در نگاه دینی پرداخت و اظهار کرد: علم و دانش در نگاه اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و منابع دینی تأکید فراوانی بر عمل آموزی دارند و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.
امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه در روایات علم به نور تشبیه شده است، خاطرنشان کرد: علم حقیقی چیزی است که از درون انسان به جوشش در بیاید و تجلی پیدا کند و نور چنین علمی انسان را به سعادت می‌رساند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: علمی که با حفظ کردن به دست آمده باشد، از یاد می‌رود اما علمی که از درون انسان بجوشد ماندگاری پیدا می‌کند و منظور دین از علم نیز همان علم جوششی است.
وی در ادامه به اهمیت عقل از نگاه دین پرداخت و با بیان اینکه عقل پایگاه علم و دانش است، ابراز کرد: امام باقر (ع) می‌فرمایند عقل حقیقی آن چیزی است که انسان را در مسیر بندگی خدا قرار می‌دهد و پایگاه علم و دانش محسوب می‌شود.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه عقل دروغین و شیطنت‌آمیز در جوامع وجود دارد، عنوان کرد: امام باقر (ع) رفتارها و تصمیم‌های معاویه را نه از روی عقلانیت بلکه از روی مکر، پستی، پلیدی، شیطنت و حیله نامیدند و امروز نیز جوامع به چنین پدیده‌ای که به اشتباه عقلانیت تصور می‌شود، گرفتار است.
وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را بسیار مهم و ضروری دانست و با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، اضافه کرد: نباید در کرسی‌های آزاد اندیشی ترس و واهمه وجود داشته باشد چرا که بیان بدون واهمه مسائل کمک می‌کند تا ابهامات کنار رفته و شفافیت به وجود بیاید.
1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها