قریب به 600 غریق دریای مازندران نجات یافتند

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با اشاره به اجرای طرح دریا از اول خرداد در مازندران گفت: ناجیان غریق تاکنون 596 نفر را از مرگ نجات دادند که از این تعداد نجات یافته 421 مرد و 174 زن بودند.
کد خبر: ۹۰۳۱۸۱۶
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفت وگویی با اشاره به اجرای طرح دریا از اول خرداد در مازندران گفت: ناجیان غریق تاکنون 596 نفر را از مرگ نجات دادند که از این تعداد نجات یافته 421 مرد و 174 زن بودند.
نقی کریمیان با بیان اینکه از آغاز طرح تا کنون سه نفر در آبهای ساحلی بابلسر، نور و محمودآباد (سرخرود) غرق شدند افزود: این رقم در مقایسه با 12 غرق شده مدت مشابه پارسال حدود 72 درصد کاهش نشان می دهد.
وی، با اشاره به اینکه بیشترین غریق این مدت در دریای بابلسر و محمودآباد گزارش شد، شمار غریق دریا پارسال در آبهای ساحلی استان را 62 تن اعلام و خاطرنشان کرد مازندران پارسال با 17 غریق بیشترین سهم جان باختگان دریا را داشت.
کریمیان همچنین به مسافران و گردشگران توصیه کرد؛ با بهره مندی از دریا در زمان تعیین شده اجرای طرح ازساعت 8 تا 20 ، از شنا در شب ، خارج از محدوده طرح دریا و زمان و مکان بدون حضور ناجیان خودداری و خانواده‌ها با پرهیز از اقدام به نجات گروهی غریق خود، از قایقرانان، جت رانان وعوامل امدادی مستقر در سواحل استفاده کنند.
رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران به استفاده نکردن شناگران از وسایل بادی مانند تیوپ و حلقه نجات بعد از زمان حضور ناجیان در دریا توصیه و خاطرنشان کرد : با توجه به افزایش غریق بعلت گرمای هوای استان
،روز جمعه 36 ، شنبه 49 و یکشنبه 44 غریق گرفتار امواج دریا با حضور به موقع ناجیان غریق نجات یافتند.
به گفته کریمیان ؛ اکنون 930 ناجی غریق، 100 جت اسکی و قایق برای امدادرسانی در سواحل مازندران مستقر هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها