مسئول استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی:
مسئول استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم اکنون وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و 253 کیلومتر مربع است گفت: تبخیر آب و کاهش تراز آن در ماه های آینده عادی است.
کد خبر: ۹۰۳۱۸۱۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

فرهاد سرخوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه هم اکنون تراز دریاچه ارومیه 1270.72 است اظهار کرد: این تراز نسبت به مشابه سال گذشته در این روز، یک سانتی متر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون وسعت دریاچه ارومیه 2 هزار و 253 کیلومتر مربع است، افزود: این وسعت نسبت به مشابه سال گذشته در همین روز، 11 کیلومتر افزایش داشته است.

مسئول استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حجم آب دریاچه نیز هم اکنون یک میلیارد و 950 میلی متر مکعب است بیان کرد: حجم آب نسبت به سال گذشته 30 میلیون متر مکعب افزایش دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه ورودی آب به دریاچه ارومیه وجود ندارد و افزایش دما نیز بسیار است، تبخیر آب و کاهش تراز آن در دو سه ماهه آینده طبیعی به نظر می رسد.

سرخوش با اشاره به پروژه های قابل افتتاح دریاچه ارومیه افزود: از جمله پروژه های قابل افتتاح می توان به پروژه فاضلاب ارومیه در دهه فجر و گلمان در هفته دولت اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات