خبرهای داغ:
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

ورزش باستانی یک فرهنگ است/ لزوم احیای روح جوانمردی با ترویج فرهنگ پهلوانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه ورزش باستانی یک فرهنگ است که در طول سالیان با جوانمردی، گذشت و ایثار عجین شده است، گفت: برای احیای روح جوانمردی باید فرهنگ پهلوانی را رشد و ترویج دهیم.
کد خبر: ۹۰۳۱۷۷۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸

ورزش باستانی یک فرهنگ است/ لزوم احیای روح جوانمردی با ترویج فرهنگ پهلوانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رسول منعم شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز بسیج ورزشکاران با گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای بر فلسفه نامگذاری این روز اشاره و اظهار کرد: 17شوال سالروز نبرد تاریخی امام علی (ع) با عمر است که بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور در تقویم رسمی به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شده است.

وی روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخان‌ ای را، روز نماد شخصیت و اخلاق دانست و بیان کرد: هدف از نامگذاری این روز به نام فرهنگ پهلوانی پاسداری و ترویج فرهنگ ارزشمند پهلوانی و جوانمردی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه تصریح کرد: این مناسبت بهانه‌ای برای ترویج اخلاق مداری و فرهنگ جوانمردی در کشور و هدیه‌ای معنوی به مردم جهان است.

وی عنوان کرد: ما باید با بهره‌گیری از این مناسبت به ترویج فرهنگ پهلوانی بپردازیم و همچنین راه‌های گسترش و ترویج فرهنگ پهلوانی و اخلاقی و معنویت در جامعه را معین کنیم تا مشخص شود چگونه می‌توانیم صفات پهلوانی را در جامعه ترویج و گسترش دهیم.

منعم با اشاره به اهمیت ورزش در جامعه به رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: ورزش باستانی از تریبونی برخوردار است که از طریق آن می‌توان صدای انقلاب را به گوش جهانیان رساند.

وی با بیان اینکه ورزش باستانی یک فرهنگ است که در طول سالیان با جوانمردی، گذشت و ایثار عجین شده است، تاکید کرد: برای احیای روح جوانمردی باید فرهنگ پهلوانی را رشد و ترویج دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات