خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
جانشین خواهر بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی استهبان:
جانشین خواهر بسیج دانشجویی شهید دیالمه مرکز آموزش عالی استهبان گفت:وظیفه جامعه نخبگان و جنبش دانشجویی در مواجهه با مشکلات اقتصادی در وحله اول مطالبه گری از مسئولین است و این کار با همت این قشر در یادآوری وظایف مسئولین به آن‌ها و پیگیری جدی و مستمر این امر امکان پذیر است.
کد خبر: ۹۰۳۱۷۵۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، مریم زارعی جانشین خواهر بسیج دانشجویی شهید دیالمه مرکز آموزش عالی استهبان در خصوص ریشه مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: وجود مشکلات زیاد اقتصادی در کشور با وعده وعیدهای انتخاباتی و مساوی نبودن حرف با عمل برخی از مسئولین بی ارتباط نیست.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که دولت در قبال اقتصاد کشور(که مهمترین رکن معیشت مردم است) سیاست خاصی را اتخاذ نمی‌کند، هر کدام از دولت مردان به نوبه خود! اجازه دخالت در این مهم را می‌دهند و از آنجایی که هستند افرادی که از این وضعیت نابسامان اقتصادی ماهی بگیرند، آن‌طور که باید و شاید به این مسئله رسیدگی نمی‌شود.

جانشین خواهر بسیج دانشجویی شهید دیالمه مرکز آموزش عالی استهبان وظیفه جامعه نخبگان و جنبش دانشجویی در مواجهه با مشکلات اقتصادی در وحله اول مطالبه گری از مسئولین دانست و در ادامه اظهار داشت: این کار با همت این قشر در یادآوری وظایف مسئولین به آن ها و پیگیری جدی و مستمر این امر امکان پذیر است.

زارعی کار مهم دیگری که وظیفه این قشر است فرهنگ سازی در سطح جامعه دانست و عنوان کرد: این قشر همچنین می‌تواند در عرصه های مختلفی فعالیت کند که به نظر این حقیر مهمترین عرصه، عرصه کار است، این قشر باید به کارآفرینی توجه خاصی داشته باشد.

وی بیان داشت: دیگر زمینه هایی که این عزیزان باید به آن ورود کنند مشارکت در پیشرفت علمی کشور، ارائه راه حل برای مشکلات اقتصادی (البته اگر گوش شنوایی باشد) و پایبندی به مصرف کالای ایرانی و از بین بردن باور عمومی برتری کالای خارجی نسبت به کالای ایرانی است که امیدواریم خداوند به این قشر جوان سلامتی و موفقیت در پیشبرد سطح فعلی کشور عنایت کند.

این فعال دانشجویی در خصوص وظیفه مردم در قبال مشکلات اقتصادی که امروز گریبانگیر کشور شده گفت: مردم نیز در این زمینه وظایف مهمی دارند از جمله این وظایف حمایت از کالای ملی و داخلی است مردم نباید صرف ارزان بودن جنس خارجی و یا چون شنیده اند که کالای ایرانی کیفیت ندارد دست از خرید و تهیه آن بکشند.

زارعی با بیان اینکه هریک از ما جوانان به عنوان قشر دغدغه مند جامعه باید فرهنگ جامعه را در برابر مصرف کالای خارجی اصلاح و تغییر دهیم و در ادامه بیان داشت: بالاخره هر کدام از ما دریک خانواده زندگی می‌کنم و دارای دوستانی هستیم، در دانشگاهی مشغول به تحصیلیم و یا در مکانی مشغول کار...اگر هر کدام از ما فقط و فقط نگرش افرادی که با آن ها در ارتباط هستیم را نسبت به  مصرف کالای داخلی و ارتباطش با اقتصاد را تغییر دهیم، اگر برای آنان وضعیت نابسامان کارگران اخراج شده را توضیح دهیم، اگر به این باور برسیم که با مصرف کالای داخلی و نه به کالای خارجی نیمی از اقتصاد زخمی کشور را ترمیم کرده ایم، به زودی نه با کالای خارجی به باور کلی کشور تبدیل خواهد شد لذا باید خواست تا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها