خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
به همت امور بانوان و خانواده استانداری فارس صورت می‌گیرد؛
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارساز آزادی تعدادی از زنان زندانی جرائم غیرعمد فارس در روز ولادت حضرت معصومه (س) خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۱۷۲۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، سیده معصومه دستغیب در دومین جلسه كارگروه تخصصی بانوان و خانواده این استان از آزادی تعدادی از زنان زندانی جرائم غیرعمد فارس در روز ولادت حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: با همکاری ستاد دیه و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و خصوصی تعدادی از زنان زندانی غیرعمد استان آزاد خواهند شد.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: تاکنون یکصد و ۵۰ میلیون تومان توسط تعدادی از دستگاه‌های دولتی و خصوصی استان فارس برای آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد استان جمع آوری شده که تا روز ولادت حضرت معصومه(س) ادامه خواهد داشت.

دستغیب با اشاره به عملکرد تعدادی از دستگاه‌ها مانند آموزش‌وپرورش، اتاق بازرگانی، فنی‌وحرفه‌ای و...در ابتکار عملی که برای جمع‌آوری مبالغی برای آزادی زنان زندانی داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد که این مهم به احساس مسئولیتی اجتماعی تبدیل شود.

وی  همچنین به روند اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی که همزمان با سراسر کشور در فارس نیز آغاز شده، اشاره كرد و گفت: مرحله نخست این طرح با ارائه ۱۶ ساعت آموزش ویژه مراکز مشاره و سازمان‌ها انجام شد که در مرحله دوم این دوره آموزشی به ۳۲ ساعت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه آموزش بیش به از ۱۰ هزار نفر برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شده است، این طرح را طرحی مطلوب برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست.

دستغیب با اشاره به موضوع کارآفرینی به عنوان یکی از دستور کارهای این جلسه، گفت: کارآفرینی از مسائل مهم و مورد توجه وزارت کشور و معاونت زنان ریاست‌ جمهوری است. با توجه به اینکه تعداد بانوان تحصیل‌کرده و جویای کار در استان زیاد است لذا معاونت زنان ریاست جمهوری طی تفاهم نامه‌ای با بنیاد کارآفرینی زنان مقرر شده که در هر استان به یکصد زن آموزش‌های لازم داده شود.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری فارس با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ نفر در استان متقاضی حضور در این دوره شده‌اند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده این دوره در مرحله اول برای یکصد نفر به مدت سه روز در شیراز در روزهای ۲۴ تا ۲۵ مرداد در شیراز برگزار خواهد شد و مابقی افراد با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی در یک دوره آموزشی درحوزه کسب و کار شرکت خواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها