عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که اختصاص ارز ۳۹۰۰ به حجاج خلاف عرف و قانون است.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۹۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
 
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ارز 3900 تومان به حجاج اظهار داشت: خبردار شده ایم که عده ای از سوی دشمنان جمهوری اسلامی مامور شده اند تا به هر قیمتی که شده است ارزهای داخل بازار ایران را خریداری کنند و به عربستان ببرند این کار با هدف اختلال در بازار اقتصادی کشور انجام می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عربستان با چنین توطئه ای می خواهد پشتوانه پول ملی را از ایران خارج کند به همین جهت باید با برنامه های مدون، مانع خروج ارز از کشور شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه راه های مختلفی برای خروج ارز از کشور وجود دارد، بیان داشت:دشمنان به دنبال اختلال در مسائل اقتصادی ایران هستند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ اقتصادی شکل گرفته است و آمریکا اتاق جنگ نرم تشکیل داده و با اعمال سیاست های می خواهد کشور را از نظر اقتصادی زیر سوال ببرند.

وی گفت: به همین جهت دولت در درجه اول باید در تیم اقتصادی خود تجدید نظری کند، این کار باعث می شود که آرامش روانی در بین مردم ایجاد شود، از سوی دیگر افرادی که ایده ای برای  بهبود شرایط دارند جلوی نقشه های استکبار جهانی را بگیرند روی کار می آیند.

موسوی لارگانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از رفتارهای دستوری در زمینه تعیین نرخ دلار بیان داشت: دولت به دنبال تک نرخی کردن ارز بود؛ اما در صورتی می تواند در این زمینه موفق باشد که ارز مورد نیاز بازار را تهیه کند نه اینکه به همه درخواست کنندگان و همه گروه ها ارز دولتی پرداخت کند این کار خلاف عرف وقانون است.

این نماینده مجلس افزود: این درست نیست که ارز دولتی به کالای تزیینی اختصاص پیدا کند که تنها به نفع یک درصد جامعه است و ارز برای کالاهای ضروری به سختی تامین شود.

وی با اشاره به اختصاص ارز 3900 تومانی به حجاج تاکید کرد: در قانون بودجه سال 97 نرخی برای دلار در نظر گرفته شده بود؛ اما دولت برای ضروریات نظام نرخ دیگری را تصویب کرد و باید ارز 4200 تومان به به واردکنندگان ماشین آلات صنعتی و مواد اولیه تولید اختصاص دهد نه اینکه به سفرهای تفریحی و زیارتی ارز دولت یا ارز 3900 تومان پرداخت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید براینکه ارز 3900 یا 4200 ارز دستوری است، بیان داشت: انتظار داریم ارز عملیاتی شود نه اینکه دستوری برای کالاهای غیر ضرور و مسافرت های زیارتی و سیاحتی ارز دستوری داده شود، از سوی دیگر شاهد هستیم صادرکننده با شرایط سخت تحریم ها را دور می زند اما در آخر باید ارز خود را به رقم 4200 به دولت تحویل دهد این کار ظلم است.

ارسال نظرات