معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان گفت: اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی مهمترین کلید رهایی بخش کشور از مشکلات اقتصادی است و باید همه دست به دست هم دهند تا این امر عملی شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۸۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، دوره توجیهی سبک زندگی اسلامی  به همت بسیج جامعه زنان سپاه بوکان و با حضور جمعی از خواهران بسیجی در محل سالن اجتماعات این حوزه برگزار شد.

در ابتدای مراسم معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان ضمن سخنانی با برشمردن ویژگی های انقلاب اسلامی، گفت: این وجه تمایز میان انقلاب اسلامی با سایر انقلاب هاست که سبب ماندگاری آن شده است.

 سرهنگ منوچهر مودبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به واسطه هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و سکانداری ایشان و اهتمام مسئولان خدمتگزار و مردم ولایتمدار امروز در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد، بیان کرد: اینک به لحاظ انواع تحریم های ظالمانه استکبار خوشبختانه در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی سرآمد کشورهای دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با تمام قوا می خواهند اتحاد بین مسلمانان را از بین ببرند یاد آور شد: ملت ايران هيچگاه از وحدت و همبستگي خود ضرري نديده اند.

مودبی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی مهمترین کلید رهایی بخش کشور از مشکلات اقتصادی است و باید همه دست به دست هم دهند تا این امر عملی شود.

وی افزود: آنچه که از اقتصاد مقاومتی برداشت می‌شود، یک اقتصاد ریاضتی و ایستا نیست بلکه یک اقتصاد منعطف و چابک است که قدرت مقابله با فشارهای بیرونی و درونی را دارد و می‌تواند در هر شرایطی شاخص‌های کلان اقتصادی را در سطح مناسب نگه دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان طرح های اقتصاد مقاومتی را تاثیرگذار در ایجاد زمینه اشتغال برای افراد عنوان کرد و افزود: ترویج اقتصاد بومی یکی از راهکارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید در نظر داشت مشارکت اجتماعی زن، به صورتی که امروز در تعاریف ما جای گرفته، نقش‌های اصلی و مهمی را که سبک زندگی ‌اسلامی ‌ـ‌ ایرانی برای وی در نظر گرفته است تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مودبی با بیان جایگاه اشتغال زنان در سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی‌ ـ‌ ایرانی نه فقط خانه‌داری را یک شغل بسیار مهم می‌داند، بلکه آن قدر برای نقش‌های مادری و همسری زن ارزش قائل است که دیگر نقش‌های وی را در سایه‌ این دو وظیفه‌ی حساس تعریف می‌کند، زیرا این نقش‌ها، بر خلاف دیگر وظایف تعریف‌شده در ساختار جامعه، هیچ جایگزینی ندارند.

 وی در پایان با بیان اینکه ارائه‌ تعريف بومی از سبك زندگی كه مبتني بر جهان‏ بيني اسلامي‌ايراني باشد امري ضروري است گفت: محققان اسلامی بايد تحقيقات علمی خود را، بر پايه‌ي تعريف بومی از «سبك زندگی» مبتنی کنند و از تعريف سبك زندگی، حسب تعاريف ذكرشده توسط غربی ها ، به شدت اجتناب کند زيرا نتيجه‌ اين امر، وجود تناقض در محتوا خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات