نماینده مردم آبادان از نامه نمایندگان آبادان و خرمشهر به رییس مجلس برای برگزاری جلسه ای با حضور وزرای نیرو و جهاد کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۲۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا شرفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات شوری آب در خرمشهر و آبادان، گفت: پیرو وخامت اوضاع آب در خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر نمایندگان این دو شهر با بسیاری از مسئولان مکاتبات و دیدارهای حضوری داشته اند، به گونه ای در اوایل سال گذشته به وزارت اطلاعات رسما و کتبا تغییر اوضاع منطقه از اجتماعی به امنیتی یادآور شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، افزود: به رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی در این باره نامه نوشته شده است؛ اما هیچ اقدام عملی صورت نگرفت و پروژه ها به بهانه های واهی مسکوت ماند.

اضافه شدن 30 هزار مترمکعب به آب مصرفی غدیر به هیچ وجه جوابگوی آب آبادان نیست

وی با بیان اینکه اکنون که کارد به استخوان مردم رسیده اقدامی که 7 ماه مسکوت مانده به صورت ضرب الاجلی انجام می دهند، ادامه داد: زمانی که می توان یک کار را به صورت کارشناسی با اولویت انجام داد، چرا از نظر مسئولان مسکوت می ماند، لذا اگر مسئولان اهلیت نظام و انقلاب را داشته باشند هیچگاه نباید مهمات کار مردم را از نظر دور بدارند تا در شهرهای مرزی موضوعات اجتماعی رویکرد امنیتی پیدا کند.

شرفی یادآور شد: مسئولان وعده داده اند که 15 تیرماه خط 2 غدیر به حجم آب مصرفی آبادان اضافه شود و با رهاسازی آب در سدها غلبه آب شور را کم کنند اما اضافه شدن حجم 30 هزار مترمکعب به آب مصرفی غدیر به هیچ وجه جوابگوی آب مصرفی آبادان و شهرستان های تابعه نیست.

حجم آب ورودی به بهمنشیر با جلوگیری از کشت نیشکر افزایش یابد

وی با بیان اینکه در این گرما میزان حجم  آب مصرفی در آبادان بالای 150 هزار مکعب است، افزود: اگر می خواهند حجم آب را در آبادان افزایش دهند باید 170 هزار مترمکعب در روز باشد و همچنین باید حجم آب ورودی به بهمنشیر با جلوگیری از کشت نیشکر افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: نخل های آبادان به ثمر نشسته و اگر با آب شور آبیاری شود، تمام خرمای بالای درخت پوک می شود و دیگر حتی برای احشام هم قابلیت مصرف ندارد.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نامه ای از سوی نمایندگان آبادان و خرمشهر به رییس مجلس شورای اسلامی نوشته شده تا جلسه ای با حضور وزرای نیرو و جهاد کشاورزی برگزار شود و همچنین کمیته ای تشکیل شود تا این کمیته بر اتفاقات اخیر نظارت و بررسی میدانی داشته باشد.

ارسال نظرات