با کاهش محموله‌های صادراتی ایران، میزان حق بیمه نقدی این سوخت کلیدی به بالاترین رقم 3 سال گذشته رسیده است و انتظار می‌رود که این رقم برای یک ماه دیگر نیز همچنان بالا بماند.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۲۰
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، کاهش پیوسته عرضه نفت کوره در آسیا به علت کاهش محموله‌های صادراتی از ایران و ونزوئلا، میزان حق بیمه نقدی این سوخت کلیدی به نسبت قیمت‌ها در سنگاپور را به بالاترین رقم 3 سال گذشته رسانده است و انتظار می‌رود که این رقم برای یک ماه دیگر نیز همچنان بالا بماند.

میزان حق بیمه نقدی آسیایی برای نفت کوره 380 سنتیستوک (cst)  که معمولا برای سوخت کشتی‌ها استفاده می‌شود، در روز جمعه به 5.28 دلار به ازای هر تن رسید که بالاترین میزان از نیمه سال 2015 به شمار می‌رود.

جو ویلیس، تحلیلگر تحقیقاتی ارشد در موسسه وود مکنزی گفت: «عرضه کمتر از سوی ایران و ونزوئلا، قطعا توازن نفت کوره را کمتر می‌کند.»

وی افزود با توجه به اینکه ونزوئلا با بحران اقتصادی مواجه است، انتظار می‌رود در مقایسه با صادرات روزانه 100 هزار بشکه‌ای نفت کوره در سال 2017، امسال روزانه 40 هزار بشکه صادر کند.

در عین حال، صادرات نفت ایران نیز که تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

آلن گلدر، معاون بخش پالایش در موسسه وود مکنزی خاطرنشان کرد تحریم‌های ایران در زمانی اجرا شده که بازارهای نفتی هم‌اکنون با کمبود عرضه مواجه هستند درحالی‌که در تحریم‌های پیشین برعکس بود.

ارسال نظرات