معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح جامع توسعه در ۸ بقعه متبرکه استان زنجان خبر داد و گفت: اغلب این اقدامات در قالب ساخت تربت‌خانه انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۰۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان :داود قاسملو اظهار کرد: طرح جامع بقاع متبرکه استان زنجان؛ چند سال است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در دست پیگیری است.

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و بازسازی آستان مقدس هشت امامزاده استان در حال انجام است؛ تصریح کرد: آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حاج سیران با ۳۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه کار تعمیر و مرمت ۱۰۰ متر از تربت‌خانه آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حاج سیبران نیز انجام خواهد شد؛ تصریح کرد: این طرح دارای پیشرفت ۷۰ درصدی است و برای انجام آن ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

قاسملو ادامه داد: همچنین کار ساخت ۶ چشمه سرویس بهداشتی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حاج سیران نیز با ۵۰۰ میلیون در برنامه اداره کل اوقاف استان زنجان است.

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از ساخت و تکمیل زائرسرای آستان مقدس امامزاده یعقوب (ع) خبر داد و گفت: این اقدام نیز به متراژ یک هزار متر در حال ساخت است.

وی همچنین از ساخت یک تربت‌خانه ۱۰۰ متری در آستان مقدس امامزاده جنت بانو(س) روستای اردهین نیز خبر داد و تصریح کرد: این کار با مبلغ ۲ میلیارد ریالی در حال ساخت است.

قاسملو با بیان اینکه کار ساخت آستان مقدس امامزاده علی (ع) روستای سرخ آباد طارم نیز به متراژ ۱۰۰ متر با هزینه ۲۰۰ میلیون ریالی در حال انجام است؛ اضافه کرد: کار تکمیل آستان مقدس امامزاده هاشم و عوف (ع) آببر نیز در قالب تکمیل شبستان و تربت‌خانه به متراژ ۴۰۰ متر با هزینه ۲ میلیارد ریالی در حال انجام است.

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه کار ساخت تربت‌خانه آستان مقدس امامزاده پیرمراد (ع) قره آغاج نیز در متراژ ۱۰۰ متر با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در قالب طرح مودت انجام خواهد شد؛ گفت: همچنین کار ساخت ۲۵ متر مربع از تربت‌خانه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) خوشنام نیز به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و کار ساخت تربت خانه ۲۰۰ متری بقعه خلیفه گرماب نیز به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کار ساخت و بازسازی بقاع متبرکه با بهره‌گیری از ظرفیت و کمک‌های مردمی انجام می‌شود؛ تصریح کرد: البته بخشی از نذورات مردمی در بخش عمرانی و بخشی نیز در امور فرهنگی بقاع متبرکه هزینه می‌شود.

ارسال نظرات