کارشناس مسائل فرهنگی :

توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه وابسته به کار تشکیلاتی و سازمانی در سطح محلات است

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در ارتقاء سطح آموزه های قرآنی با محوریت امام مسجد را مهم خواند و گفت: شبکه سازی برنامه های قرآنی با محوریت کانون های مساجد در محلات ضرورت است.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۸۹
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرج ، حجت الاسلام کاظم شکری، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در نشستی با حشمت قاسمی وند، رئیس اداره قرآن و عترت سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج که در دفتر ریاست دبیرخانه کانون های مساجد برگزار شد، گفت: شبکه سازی و ساماندهی برنامه های قرآنی با محوریت کانون های مساجد در سطح محلات با همراهی شهرداری اهمیت اساسی دارد.

 توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه وابسته به کار تشکیلاتی و سازمانی در سطح محلات است

حجت الاسلام شکری با در نظر گرفتن اهمیت راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در سال 77 عنوان کرد: این طرح به صورت مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف هماهنگی و نظارت بر فعالیت های هنری، فرهنگی و ورزشی که در مساجد صورت می گیرد، آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد، که به یک هم افزایی برسیم و این اصل ملاک و رویکرد ویژه ای است که در قالب همراهی دیگر دستگاه های با کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل می گیرد.

این کارشناس فرهنگی در ادامه به مسابقات محلات و برپایی مسابقات در قالب اذان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های مسابقه ای در قالب برنامه قرآنی، مسابقات اذان است که در این رابطه شاهد شرکت افرادی در سن های مختلف هستیم.

هم فکری و هم اندیشی در تبیین آموزه های قرآنی

حشمت قاسمی وند، رئیس اداره قرآن و عترت سازمان فرهنگی شهرداری کرج نیز در این نشست بیان کرد: انتظار می رود هم راستا با کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، فعالیت دیگر دستگاه ها همچون شهرداری کرج در حوزه قرآنی با همت مضاعف همراه باشد.

هم فکری و هم اندیشی در تبیین آموزه های قرآنی از دیگر محورهای اصلی سخنان وی در این نشست بود که ضمن آن بر لزوم تعاملات بیشتر و سازنده در این رابطه تاکید کرد.

وی با در نظر گرفتن اهمیت ویژه برنامه هایی چون مسابقات قرآنی، همایش های قرآنی عنوان کرد: ساماندهی ویژه برنامه های قرآنی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجداز جمله برنامه هایی است که اداره قرآن و عترت شهرداری کرج بر آن اتفاق نظر دارد.

ضرورت همراهی دستگاه های مرتبط استانی در ترویج فرهنگ قرآنی

رسول عطاپوی، مدیر یکی از موسسات قرآنی استان البرز در این نشست گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از فعالان فرهنگی در زمینه موضوعات و مولفه های قرآنی است.

عضو هیئت اندیشه ورز دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود:  شناسایی دستگاه های متعهد در زمینه حمایت برنامه های اجرایی در مساجد و همراهی آنان به منظور تبیین آموزه های قرآنی از محورهای قابل تأمل در زمینه بحث های قرآنی است.

ساماندهی ویژه برنامه های قرآنی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره مندی از پتانسیل امامان مساجد به عنوان مدیر مسجد از محورهای اصلی این نشست هم اندیشی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار