مسیح اله معصومی در جمع هیئت امنای بازار زنجان افزود: از سر تقاطع فردوسی تا چهار راه انقلاب طی مدت سه ماه با فعالیت شبانه روزی و تلاش برای ایجاد کمترین زحمت برای شهروندان و کسبه به پیاده راه تبدیل می شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۸۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان وی اظهار کرد: در این محدوده از این پس، تردد خودروهای بارگیری و بار اندازی کسبه، امدادی و دوچرخه و حمل و نقل پاک امکان پذیر خواهد بود.

شهردار زنجان با بیان اینکه راه اندازی پیاده راه کمترین آسیب را به فعالیت اقتصادی کسبه بازار وارد می کند، گفت: گسترش استفاده از خودرو در تردد ها، علاوه بر آنکه منجر به شلوغی بیش از حد خیابان ها شده، طعم زندگی خاطره انگیز و آرام گذشته را از مردم سلب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: پیاده راه می تواند به فضایی برای زمان تفریح و تردد در مرکز شهر برای ثبت خاطرات جدید و لذت از بافت ارزشمند زنجان تبدیل شود.

معصومی با بیان اینکه برای تمام بخش های ترافیکی، تردد، اجرایی، مصالح و تامین اعتبار این طرح برنامه ریزی همراه با جزئیات شده است از خرید تمام مصاحله مورد نیاز، انتخاب پیمانکار و تایید نهایی نقشه های مورد نیاز اجرای این طرح خبر داد.

شهردار زنجان گفت: بر اساس همین برنامه ریزی تردد های وارده به خیابان امام از سمت میدان 15 خرداد، در تقاطع فردوسی به 2 سمت شمالی و جنوبی و ترافیک ورودی از خیابان طالقانی در تقاطع زینبیه به شرقی و غربی توزیع می شوند.

وی ادامه داد: مسیر تردد فردوسی و سعدی جنوبی عکس شده و خودروهای ورودی به فردوسی پس از دور زدن تقاطع امام حسین(ع)، از طریق سعدی جنوبی یا معابر موجود در کمربندی جنوبی وارد مرکز شهر می شوند.

معصومی اضافه کرد: در طراحی انجام شده، بناست کف خیابان در محدوده پیاده راه از سنگ فرش بتنی و دیوارها هم متناسب با معماری بافت تاریخی اصلاح شوند.

شهردار زنجان از آغاز تبلیغات گسترده در خصوص اهمیت پیاده روی، نقش مخرب خودروها در زندگی و سلب آرامش آن و لزوم و نقش پیاده راه ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام کشورها و شهرهایی که پیش از زنجان اقدام به راه اندازی پیاده راه کرده اند، به تجربه های جالب و خوبی در این زمینه دست یافته اند.

وی با بیان اینکه طرح کوچک پیاده راه می تواند زمانی بخشی از طرح سبزه میدان باشد، تاکید کرد: بنا نیست طرح تعریض و عقب نشینی در تمام بافت قدیمی شهر اجرا و باید لذت تردد در این مناطق برای آیندگان هم حفظ شود.

به گفته معصومی عملیات اجرایی این طرح 15 تیر آغاز می شود.

در ادامه هیئت امنای بازار زنجان دغدغه های خود در این خصوص را با شهردار زنجان در میان گذاشتند و شهردار زنجان به آنان قول داد مطمن باشید تمامی جوانب طرح پیاده راه سبزه میدان توسط شورای ترافیک و کارشناسان فنی بررسی شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد .

 

ارسال نظرات