استاندار زنجان گفت: نباید اجازه دهیم بخاطر انتقام های سیاسی، دروغ، یاس و ناامیدی به جامعه تزریق شود و نباید با درگیری های سیاسی و داخلی به این اهداف دشمنان کمک کنیم چرا که امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به حفظ وفاق ملی، همدلی و انسجام نیازمند است.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۷۳
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در مراسم تکریم و نشست قضات استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با بیان اینکه اکنون کشور در حوزه اقتصادی، در شرایط سختی قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس تعالیم دینی و تاکیدات مقام معظم رهبری حتی در شرایط دشوار نیز باید انسجام داخلی خود را حفظ نموده و با ایستادگی در مقابل دشمنان، روحیه همبستگی، اتحاد، امید و نشاط اجتماعی را افزایش دهیم. 
وی با یادآوری کارشکنی های دولت امریکا و رئیس جمهور بی خرد این کشور در کنار گذاشتن برجام و عدم عمل به تعهدات بین المللی خود در این معاهده، گفت: آمریکا برجام را کنار گذاشت ولی ما به پای تعهد بین المللی خود پا برجا ماندیم که این ایستادگی ملت ایران موجب انزوای دولت آمریکا در جهان شد و اگر از این فرصت درست استفاده کنیم می توانیم آن را به عزت ملی برای جمهوری اسلامی تبدیل کنیم. 
استاندار زنجان با اشاره به راهکارهای موجود در مقابله با دشمنی ها و خباثت های بیگانگان در منطقه، تاکید کرد: هیچ ایرانی عاقل و وطن پرستی در برابر توهین آمریکا و هم‌پیمانان خبیث او، عربستان و اسرائیل در منطقه تسلیم نخواهد شد و با وفاق و یکپارچگی، متعهدانه ایستادگی خواهد نمود، ولی اگر اختلافات داخلی را کنار نگذاریم و به دعواهای سیاسی و جناحی دامن زده و مطالبات را بالا ببریم، این مقاومت شکسته می شود و خسارت های ناشی از آن با بالاترین هزینه به ملت ایران تحمیل خواهد شد. 
مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری هفته اول تیرماه بعنوان هفته قوه قضائیه و شهادت دکتر بهشتی و 72 یار باوفایشان، این روز را یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ ایرانیان توصیف کرد و گفت: کمتر کسی در طول تاریخ انقلاب به مظلومیت شهید بهشتی وجود دارد که بسیاری از تهمت ها، دروغ ها و افترای روزگار را به جان خرید ولی شهادت، مظلومیت این مرد بزرگ را که در آماج تهمت ها و دروغ ها قرار داشت به خوبی نشان داد. 
درویش امیری با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: شخصیت و روح این مرد بزرگ آنچنان عمیق، فراگیر و گسترده بود که او را تبدیل به نمادی از یک ملت پویا و زنده کرد. 
استاندار زنجان صداقت و صلابت در کلام را از بارزترین ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی برشمرد و تاکید کرد: شهید بهشتی از قدرت مدیریت بالا، اعتقاد راسخ به انجام کارهای زیربنایی و تشکیلاتی و باور عمیق در دفاع از محرومان و مستضعفان برخوردار بود و در آن روزگار کمتر فقیه عالم و مجتهدی وجود داشت که همچون بهشتی از چنین دانش، اعتقاد و صلابتی برخوردار باشد.
درویش امیری با بیان اینکه شهید بهشتی همواره تمدن ایران را در شکل‌گیری تاریخ پرافتخار ایران موثر قلمداد می کرد و افتخارات ملی را متعلق به همه ایرانیان می دانست، افزود: نوع نگاه شهید بهشتی و تکوین تمدن ایرانی با مشارکت همه اقوام ایرانی و ادیان رسمی کشور موجب شد تا در تدوین قانون اساسی، با تامین حقوق شهروندی حقوق همه مردم و ملت را در نظر داشته باشد و با روش و منش خود موجب زینت و افتخار حوزه قضائی ایران باشد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه، هر مسئولی با قرارگیری در تصمیمات و قضاوت، به منزله یک قاضی است، اظهار کرد: در این روزگار که دنیا از کینه و هیجان سرشار شده، رفتار با عدالت دشوار است و همه مسئولین و قضات باید با عمل به توصیه های حضرت علی (ع)، ظرفیت شنیدن هر سخن و برخورد متفاوتی را داشته باشند و نباید برآشفته شده یا مقابله به مثل کنند.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه قضات و مسئولین در زمان تصمیم گیری، چنانچه قضاوت ناصحیح و تصمیم نادرستی اتخاذ شد، باید شجاعت لازم را داشته باشند، افزود: همه ما باید در پذیرش اشتباه شجاعت داشته باشیم، هرجا گزارش نادرستی دیدیم باید آن را اصلاح کرده و به حق بازگردانیم، نکند با یک قضاوت به‌ناحق درمورد افراد و اشخاص، زندگی او را تباه کنیم.
وی در پایان از نقش بی بدیل، دلسوزانه و هماهنگ رئیس کل دادگستری و دادستان زنجان در شورای تامین قدردانی کرد .

ارسال نظرات