دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز استان تهران از استقرار «Xray»های قدرتمند در فرودگاه امام خمینی (ره) برای مقابله با قاچاق طلا و دلار خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۷۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری ، علی‌اکبر پوراحمد نژاد ، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز، اظهار کرد: به دنبال هیجانی شدن بازار ارز، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با همکاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی، سعی کرد تا از انجام معاملات خارج از صرافی‌ها جلوگیری کرده و با اقدامات کنترلی اجازه فعالیت به دلالان و قاچاقچیان را ندهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: علاوه بر این در حوزه فرودگاه امام خمینی (ره) و پروازهای خارجی هم، اقدامات کنترلی تشدید شد و دستگاه‌های ایکس‌ری جدید در این فرودگاه به بهره‌برداری رسیدند.

وی اضافه کرد: این دستگاه‌ها قدرت بالایی در تشخیص هرگونه فلز با هر آلیاژ را دارند و به دنبال استفاده از این دستگاه‌ها و تجهیزات جدید، هرگونه جاسازی طلا و ارز را حتی در بدن افراد نشان می‌دهد که با بهره‌برداری از این تجهیزات، آمار کشفیات ارز و طلای قاچاق به شدت افزایش یافت.

به گفته دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، مقادیر قابل توجهی طلای دست دوم قاچاق و حتی طلای آب شده که به اشکال مختلف از جمله سگک کمربند درآمده بود، کشف و ضبط شده است.

پوراحمد نژاد با اشاره به حضور نیروهای پلیس در نقاط مختلف شهر، گفت: از ابتدای امسال 121 نفر از لیدرهای اخلالگر در بازار ارز دستگیر شده و تحویل مقامات مسئول شده‌اند و حضور عوامل انتظامی در نقاط مختلف این بازار ادامه دارد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در پایان با بیان اینکه در این مدت 15 صرافی غیرمجاز پلمب شدند خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری بانک مرکزی، 220 صرافی نیز مورد بازرسی قرار گرفته و در حوزه طلا نیز بیش از 1700 واحد صنفی بازاری و بورسی مورد بازرسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات