مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

اوقات فراغت آینه تما‌م نمای فرهنگ یک جامعه است

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:مساجد پیش قراولان بهینه سازی اوقات فراغت جوانان است که در این راستا تابستان امسال بیش از ۱۰۰طرح بوستان معرفت در استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۲۰
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج  از  زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: اوقات فراغت به‌ عنوان یک پدیده فرهنگی، اجتماعی که در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و مؤثر است، موضوع مشترک بین تمام اقشار جامعه است.
 
وی اظهارداشت: ویژگی‌های نهفته در اوقات فراغت عاملی است که از یک سو مورد توجه و عنایت دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و مسئولان امور فرهنگی و از طرف دیگر روان‌ شناسان و جامعه‌ شناسان قرار می‌گیرد به طوری که بسیاری از کارشناسان معتقدند اوقات فراغت آینه تما‌م نمای فرهنگ یک جامعه است.

وی افزود:  چگونگی گذراندن اوقات فراغت افراد یک جامعه تا حد زیادی معرف ویژگی‌های فرهنگ آن جامعه است و از این نظرگاه کوشش برای شناسایی و چگونگی گذراندن اوقات فراغت در یک جامعه یا یک گروه اجتماعی حائز اهمیت و اعجاز ویژه‌ای است.

عیسی بزمانی بیان کرد: با توجه به ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی از تهران و برگزاری جلسات برنامه ریزی در مرکز استان، مقرر شده تا برای تابستان امسال و در قالب طرح اوقات فراغت، بالغ بر ۱۰۰ بوستان معرفت، محافل انس با قرآن کریم، گفتمان‌های دینی، جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات برگزار شود.

وی ادامه داد: این ایام فرصت بسیار خوبی برای یادگیری آموزش‌های قرآنی است که این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفته و موسسات قرآنی سراسر استان نیز آماده ارائه آموزش‌های مختلف قرآنی با بهره گیری از اساتید مجرب می‌باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت ۱۵۰ روحانی مستقر در استان بیان کرد: روحانیون در این ایام فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و در کل کار تبلیغ دین را پیگیری خواهند کرد.

این مسئول تاکید کرد: برگزاری بخش اعظمی از برنامه‌های تابستان امسال به خصوص برنامه‌های قرآنی در مساجد حاشیه ۵ شهر استان برنامه ریزی شده و امیدواریم مردم و به ویژه جوانان نیز بهره لازم را از این بر نامه ها ببرند.
ارسال نظرات