استاندار مازندران با اشاره به این که در بودجه سال ۹۷ بالغ بر ۷۴ هزار میلیارد تومان برای گشایش اقتصادی پیش بینی شده است، افزود: منابع بانکی استان را باید به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.
کد خبر: ۹۰۳۱۴۹۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اسلامی در جلسه کمیسیون شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: باید جلوی جوسازی‌های دشمن که هدفش ساقط کردن پول ملی ماست، ایستاد و با آن برخورد جدی کرد.

استاندار ارتقاء سهم خزر در اقتصاد کشور را خواستار شد و گفت: تحقق صادرات سالانه ۳ میلیارد دلاری مازندران تا پایان برنامه ششم یک برنامه مهم و راهبردی برای استان است. ‎

وی با اشاره به این که روان سازی و ساده سازی کار‌ها برای تقویت تولید و رونق اشتغال از برنامه‌های اساسی دولت است، عنوان کرد: منابع بانک‌ها نباید به تله بیفتد و چرخ تولید هم باید بچرخد و تحقق همزمان این دو هدف بزرگ در گرو برنامه ریزی و مدیریت خردمندانه است.

اسلامی، رونق ساخت و ساز و احیا بافت‌های فرسوده را از تاکیدات رییس جمهور اعلام کرد و گفت: بانک‌ها باید در یک مسیر برای رونق اقتصاد، تولید و اشتغال استان گام بردارند.
استاندار با تاکید بر این که باید همه منابع را در مسیر اهداف جمهوری اسلامی به صورت مولد بکار بگیریم و با همگرایی و هم افزایی، وعده‌های دولت را محقق کنیم، گفت: قانونگذار؛منابع قابل توجهی را برای رونق اقتصادی، تولیدی و اشتغال پیش بینی کرده است که با تعامل و هماهنگی و همراهی بانک ها، این منابع در راستای توسعه استان باید جذب شود.
مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که امروز در زمان و شرایط جنگ قرار داریم و جریان مخرب به دنبال تخریب ذهن و روان مردم است، گفت: این جریانات می‌خواهند اقتصاد ما را از نفس بیندازند و ارزش پول ملی ما را پایین بیاورند، لیکن نمی‌گذاریم این جریانات نفس بکشند.
استاندار با بیان این که جنگی به شدت متفاوت و قوی برای ساقط کردن نظام اقتصادی کشور از سوی دشمنان آغاز شده است و باید نسبت به گذشته هشیارتر و محکم‌تر عمل کنیم، افزود: دشمن دیگر در لباس و تجهیزات نظامی نیست و برای تخریب اقتصاد کشور صحنه سازی می‌کند و سعی دارد با فریب اذهان، جریان سازی کند و به اتفاقاتی که موجب نارضایتی مردم می‌شود، دامن زند.
وی با تاکید بر این که نباید در هیچ موردی غفلت کنیم و با آگاهی، بصیرت و هشیاری کامل متوجه وضعیت پیش رو باشیم، ابراز داشت: باید انقلابی و جهادی کار کنیم و پاسخ گویی به مردم را به صورت صد در صدی محقق نماییم.
نماینده عالی دولت در مازندران، با بیان این که امروز وقت غفلت، تنش و ناهماهنگی نیست، گفت: امروز، روز برادری، هماهنگی و معاضدت برای رونق اقتصاد، تولید و اشتغال است.
اسلامی با تاکید بر این که بانک ها، موتور توسعه هستند و باید با بهره گیری از ظرفیت بانک‌ها چند پروژه مهم ملی و استانی را به انجام برسانیم، یادآور شد: پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار که فردا کلید خواهد خورد، دو خطه کردن راه آهن قائم شهر - ساری که بزودی آغاز خواهد شد، پروژه اتوبان کنارگذر، آزاد راه قائم شهر به آمل تا رامسر و از این سو تا گلوگاه، توسعه بندر امیرآباد و نوشهر به عنوان منطقه ویژه از جمله این طرح هاست.
استاندار با اشاره به این که در بودجه سال ۹۷ بالغ بر ۷۴ هزار میلیارد تومان برای گشایش اقتصادی پیش بینی شده است، افزود: منابع بانکی استان را باید به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.
در آغاز این جلسه اسلامیان دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان به ارایه گزارش از وضعیت تسهیلات اعطایی بانک‌های عامل مازندران برای رونق تولید و اشتغال پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها