مسئول تربیت‌بدنی سپاه الغدیر یزد خبر داد:
مسئول تربیت‌بدنی سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه اکثر باستانی‌کاران یزدی بسیجی هستند، گفت: اواخر تیرماه جاری بزرگ‌ترین زورخانه جنوب شرق کشور در یزد افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۴۷۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، «محمدمهدی نیکو نژاد» مسئول تربیت‌بدنی سپاه الغدیر یزد خاطرنشان کرد: برنامه‌های ورزشی بسیج در تمام رشته‌ها باهدف تربیت ورزشکارانی با منش پهلوانی و اخلاق مدار دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج سعی دارد در تمامی رشته‌های ورزشی به‌گونه‌ای فعالیت کند که تلاش برای قهرمانی بر مبنای فرهنگ پهلوانی صورت گیرد و درنهایت قهرمانان اخلاق مدار تربیت کنیم، گفت: در دنیا ورزشکاران تنها به بعد جسمانی خود می‌پردازند؛ امام راحل (ره) می‌فرمایند تا زمانی که دو بال جسمانی و روحانی توأم پرورش پیدا کند سبب عروج انسان خواهد شد و اگر تنها یکی از این بال‌ها تقویت شود پروازی صورت نمی‌گیرد.

نیکو نژاد پرداختن به اخلاق در خلاق برنامه‌های ورزشی را لازمه مصون ماندن ورزشکارانمان در برابر تهاجم فرهنگی عنوان کرد و تصریح کرد: اگر ورزشکاران را با آموزه‌های دینی آشنا کردیم، درواقع آن‌ها را از گردباد سهمگینی که برای نابودی فرهنگ ایرانی اسلامی شکل‌گرفته است، دور نگه‌داشته‌ایم.

وی در ادامه با تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به ورزشکاران اذعان کرد: زورخانه‌های متعددی در سطح شهر داریم که به‌عنوان زورخانه‌های بسیج فعال هستند؛ یکی از این زورخانه‌ها، زورخانه مبعث هست که در دو نوبت صبح و شب و در تمامی ایام هفته پذیرای ورزشکاران هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی وسایل و تجهیزات زورخانه منش پهلوانی را به باستانی‌کاران یادآوری می‌کند، خاطرنشان کرد: ۸۶ زورخانه در کل استان داریم و قریب به‌اتفاق ورزشکاران ورزش باستانی بسیجی هستند.

وی ادامه داد: در روز ۲۸ و ۲۹ تیرماه المپیاد ورزشی بسیجیان استان یزد را در ۱۲ رشته ورزشی داریم که یکی از آن‌ها ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی است؛ تا الآن بالغ‌بر ۱۶۰ نفر از ورزشکاران بسیجی فقط در رده سنی نوجوانان در این المپیاد ثبت‌نام کرده‌اند که نشان از استقبال عالی ورزشکاران دارد.

نیکو نژاد برگزاری جشن به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را یادآور شد و افزود: امشب دومین شب برگزاری این جشن است؛ عموم مردم یزد می‌توانند از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ در زورخانه مبعث واقع در خیابان ایرانشهر کوچه گاراژ ناجی حضور پیدا کنند و بیشتر با این ورزش آشنا شوند.

وی از افتتاح بزرگ‌ترین زورخانه جنوب شرق کشور در یزد هم‌زمان با شروع المپیاد ورزشی بسیج خبر داد و گفت: این زورخانه واقع در محل مجموعه ورزشی شهدا جنب استخر زمزم هست که تاکنون ۹۵ درصد عملیات عمرانی و ساختمانی آن انجام شده است.

نیکو نژاد خاطرنشان کرد: این زورخانه بزرگ‌ترین زورخانه جنوب شرق کشور و دومین زورخانه بزرگ کشور هست؛ به لحاظ رعایت مسائل فنی و در نظر گرفتن جایگاه تماشاچیان در کشور بی‌نظیر است.
ارسال نظرات