فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و خدمات رسانی و سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میرجاوه:

مدرسه سه کلاسه با همت جهادگران در میرجاوه احداث می شود

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و خدمات رسانی و سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میرجاوه گفت: اهداف اصلی ما خدمت رسانی به مناطق محروم و ارائه‌ی راه‌حل‌های خلاقانه برای اشتغال جوانان مناطق محروم است.
کد خبر: ۹۰۳۱۴۷۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۹

سرهنگ پاسدار موسی جهانتیغ، فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و خدمات رسانی و سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میرجاوه و رئیس شورای گروه‌های جهادی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار بسیج از میرجاوه گفت: تمامی نیرو‌های این گروه به صورت جهادی و فی سبیل الله به فعالیت می‌پردازند.

وی اهداف اجرای اردوهای جهادی را خدمت رسانی به مناطق محروم و ارائه‌ی راه‌حل‌های خلاقانه برای اشتغال جوانان مناطق محروم بیان کرد.

جهانتیغ افزود: اهداف عملیاتی قرار گاه محرومیت زدایی و خدمت رسانی و سازندگی ناحیه سپاه میرجاوه عبارتند از: برگزاری دوره‌های توانمند‌سازی در حاشیه‌های شهر، آبادانی مناطق محروم، اشتغال جوانان، آگاه سازی مردم مخصوصا جوانان، کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد، خودامدادی و کمک‌های اولیه در مناطق محروم.
 
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و خدمات رسانی و سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میرجاوه و  رئیس شورای گروه‌های جهادی این شهرستان تصریح کرد: تعمیر و مرمت و مقاوم سازی مدارس خشت و گلی و ساخت مدرسه دو کلاسه و سه کلاسه توسط قرارگاه محرومیت زدایی در سطح بخش‌های تابعه شهرستان برنامه ریزی شده است.

سرهنگ پاسدار موسی جهانتیغ افزود: در بازدید نماینده قرارگاه خاتم الانبیا از بخش‌های ریگ ملک و لادیز و بخش مرکزی مقرر شد این قرارگاه در لوله کشی روستایی، مقاوم سازی مساجد، ساخت مخزن نگهداری آب و مقاوم سازی مخازن نگهداری آب در روستا‌ها و لایروبی قنوات و تسطیح جاده‌های روستایی و تسطیح اراضی همکاری لازم را داشته باشند.


وی به فعالیت و سازماندهی 12 گروه جهادی فعال در شهرستان  مرزی میر جاوه اشاره و ادامه داد: گروه های جهادی فعال در این شهرستان در جمع آوری محصول، لایروبی قنوات و ارس نخل‌ها، مرمت و تعمیر منازل افراد واجدشرایط، ایجاد سیل بند و مرمت، بازسازی و زیبا سازی مدارس و تعمیر میز و نیمکت  در خدمات رسانی به مردم منظقه کمک می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر این نکته که قرارگاه محرومیت زدایی و خدمات رسانی سپاه به دنبال این است که فرهنگ خدمت رسانی  و ارائه خدمت بی منت را در بین آحاد مختلف  مردم در جامعه نهادینه کند و از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و خدمات رایگان به مردم ارائه کند بیان کرد: با تلاش جهادگران بسیج سازندگی شاهد رفع برخی مشکلات محرومین  هستیم  چرا که بسیج سازندگی با تلاش‌هایی که انجام می‌دهند در محرومیت زدایی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی برخی از اقدامات و فعالیت های انجام شده گروه های جهادی را  همکاری با آموزش و پرورش در انجام اردو‌های جهادی، طرح هجرت ۳ مرمت، بازسازی و زیبا سازی مدارس و تعمیر میز و نیمکت ۲۱ مدرسه، همکاری با فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مشاغل خانگی به بسیجیان جویای کار و مرکز بهداشت با شرکت بسیجیان در واکسیناسیون و آمارگیری و همکاری با منابع طبیعی در جشن درختکاری و همکاری با دامپزشکی در موضوع واکسیناسیون طیور در مقابل بیماری نیوکاسل ۱۰۴ نفر بسیجی برشمرد.

سرهنگ جهانتیغ در پایان خاطر نشان کرد: قرارگاه خاتم الانبیا شهرستان میرجاوه با همکاری معتمدین و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مبلغ ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان پول نقد برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه جمع آوری کرده است، پذیرایی از زایرین پاکستانی اربعین امام حسین(ع) در پایانه مرزی توسط گروه‌های جهادی افتخاری مردمی به تعداد ۵۶۸ نفر از جمله اقدامات این قرارگاه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار