در نخستین جلسه هماهنگی راهپیمایی اربعین 97 مطرح شد
جانشین پلیس پیشگیری ناجا با تشریح طرح کنترل و مدیریت لایه به لایه جمعیت و تأمین امنیت محورهای مواصلاتی، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای ارائه خدمات شایسته به زوار راهپیمایی میلیونی اربعین تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۳۱۳۵۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حمید عطایی جانشین پلیس پیشگیری ناجا در نخستین جلسه هماهنگی اربعین حسینی (ع) سال 1397 که با حضور نمایندگان استان‌های اصلی مرزهای غربی کشور با عراق و استان‌های محل گذر زائران و در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) به تشریح اقدامات لازم برای مدیریت هرچه بهتر راهپیمایی شکوهمند اربعین به سوی کربلای معلی پرداخت.

وی، با تشریح طرح کنترل و مدیریت لایه به لایه جمعیت و تأمین امنیت محورهای مواصلاتی، از همه مسئولان خواست با جدیت کامل به پیش‌بینی و فراهم کردن امکانات و لوازم مشخص شده برای اجرای این طرح‌ها پرداخته و آمادگی لازم را در این زمینه به دست آورند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه کنترل لایه به لایه جمعیت نیازمند تدارک استراحت‌گاه‌هایی برای زئران است که باید از هم‌اکنون پیش‌بینی شود، افزود: همچنین ایستگاه‌های بازرسی برای تامین امنیت و هدایت زائران به مسیرهای جایگزین در صورت لزوم، از جمله مواردی هستند که از پیش باید تجهیز شود.

این مقام ارشد انتظامی درباره تردد اتباع خارجی برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی(ع)، گفت: باید با کنترل منظم پایانه‌ها، ایستگاه‌های بازرسی از تردد و حرکت اتباع فاقد مدارک قانونی به سوی مرز جلوگیری شود.

شایان ذکر است، در این جلسه رؤسای پلیس پیشگیری استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، کردستان و شماری از معاونان و کارشناسان مربوط به این ماموریت حضور داشته و ضمن بررسی پیرامون مسایل راهپیمایی، نیازها و چالش‌های پیش رو، هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.

ارسال نظرات