معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارکاهش بیش از ۵۰ درصدی میانگین بلند مدت بارش در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:به دلیل خشکسالی‌ها و کم بارشی‌های اخیر شاهد کاهش منابع آب در نقاط مختلف کشور از جمله استان کهگیلویه وبویراحمد هستیم که در صورت عدم مدیریت صحیح مصرف آب با مشکل روبه‌رو می‌شویم.
کد خبر: ۹۰۳۱۳۳۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
عزیز فیلی با بیان اینکه ۴ شهر یاسوج، مادوان، دیشموک و باشت با تنش آبی روبه‌رو هستند افزود: در صورت عدم مدیریت صحیح مصرف آب و جلوگیری از هدر روی شاهد ایجاد بحران در این شهر‌ها و برخی دیگر از شهر‌های این استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه برخی روستا‌های استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، ابراز کرد: برخی استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان بحران آب شدید دارند و در سایر استان‌ها نیز این زنگ خطر به صدا در آمده و باید بپذیریم که کهگیلویه و بویراحمد نیز با بحران روبه‌رو بوده و برای برطرف کردن مشکل از هرگونه پیشنهاد استقبال می‌کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در گذشته ساخت یک سد ۱۸ ماهه اجرایی می‌شد، ولی به دلیل محدودیت‌های اعتباری این روند دچار مشکل شده است، ادامه داد: برخی سد‌ها در کشور مانند سد کارون به دلیل منابع محدودیت اعتباری ۱۸ تا ۲۰ سال به طول می‌انجامد و همین امر منجر به طولانی شدن پروژه‌ها شده است.
فیلی با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های تعریف شده آبی از جمله سد تنگ سرخ به جد در دستور کار است، افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام و برخی پروژه‌های مصوب شده از جمله سد تنگ سرخ، اصلاح شبکه آب یاسوج، آبرسانی به مادوان، آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه در اولویت کاری مدیران ارشد استان است.
ارسال نظرات