احداث منبع ذخیره آب کشاورزی در منطقه عشایریاحداث منبع ذخیره آب کشاورزی در منطقه عشایری زیرگچ کهگیلویه زیرگچ از توابع شهرستان کهگیلویه آب مورد نیاز 40 هکتار از زمین های کشاورزی را تامین و برای 28 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی دارد.
کد خبر: ۹۰۳۱۳۳۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۶ جزء یک بند " ب. " در قانون برنامه ششم توسعه اعتباراتی برای روستا‌های فاقد دهیاری و عشایر اختصاص یافته است گفت: یک میلیارد تومان اعتبار از این ماده به شهرستان کهگیلویه تخصیص یافت.
علی پوزش با بیان اینکه این اعتبار میان بنیاد مسکن و امور عشایر توزیع شد، افزود: حدود ۲۷۵ میلیون تومان از این اعتبار سهم امور عشایر شهرستان شد.
وی با بیان اینکه بخشی از این اعتبار هزینه ساخت منبع ۱۲۰ متر مکعبی است برای طرح کشاورزی گفت: با ساخت این منبع ذخیره آب حدود ۴۰ هکتار زمین کشاورزی دیم به زمین آبی برای کشت محصولات کشاورزی تبدیل می‌شود.
پوزش با بیان اینکه ۸ خانوار عشایری در این منطقه ساکن هستند که می‌توانند از این طرح بهره برداری کنند افزود: آب این منطقه به صورت جاری به هدر می‌رفت، اما هم اکنون این آب به صورت ثقلی انتقال و ۴۰ هکتار از زمین‌های دیم را به آبی تبدیل می‌کند.
رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه هم گفت: از فروردین سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۰ منبع ذخیره آب برای تامین آب شرب عشایر احداث شد.
خداداد اجتهادی با بیان اینکه در منطقه عشایری زیرگچ شهرستان کهگیلویه یک منبع ذخیره آب کشاورزی احداث شد افزود: ۱۲۰ متر مکعب ظرفیت این منبع ذخیره آب است و خط انتقال آن بیش از یک هزار و ۵۰۰ متر است.
ارسال نظرات