خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: رفع مشکلات ارزی و پولی و کنترل بازار از وظایف اصلی بانک مرکزی که از زیرمجموعه‌های دولت است می‌باشد و این مشکلات با مدیریت صحیح و توزیع صحیح منابع ارزی و پولی قابل کنترل خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۳۱۳۲۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون بی‌ثباتی قیمت ارز و تلاطم بازار در ماه‌های اخیر اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در ماه مبارک رمضان و در دیدار با مسئولین و مدیران اجرائی دولت مطرح نمودند مسئولین و مدیران اجرائی می‌توانند نقش به سزایی را در کنترل بی‌ثباتی‌های اخیر بازار داشته باشند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید داشتند که برای مسائل اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی و روزمره مردم باید هرچه سریع‌تر تدبیری اندیشیده شود و مسئولین بسیار در این زمینه موثر خواهند بود.
این کارشناس مطرح کرد: رفع مشکلات ارزی و پولی و کنترل بازار از وظایف اصلی بانک مرکزی که از زیرمجموعه‌های دولت است می‌باشد و این مشکلات با مدیریت صحیح و توزیع صحیح منابع ارزی و پولی قابل کنترل خواهد بود ولی متاسفانه امروز به دلایل مختلفی و در خوشبینانه‌ترین حالت به دلیل غفلت مسئولین، دستگاه‌های اجرائی نسبت به این مسائل بی‌توجه هستند.
قبادی با اشاره به توزیع بی‌رویه سکه در بازار ابراز داشت: امروز درخواست و توزیع بی‌رویه سکه در بازار سبب تزلزل در بازار و هم‌چنین افزایش تقاضا در بازار شده است که این ناآرامی‌ها در ادامه باعث به هم ریختن نظم بازار سکه شده است.
وی در خصوص راهکارهای مقابله با این ناآرامی‌ها تصریح کرد: دولت با در اختیار داشتن منابع مالی و نقدینگی‌ها و هم‌چنین کنترل و نظارت دقیق به راحتی می‌توانست مانع بروز این ناآرامی‌ها شود و با آن مقابله کند.
این کارشناس ضمن اشاره به بیانات وزیر ارتباطات در خصوص واردات تلفن همراه با ارز دولتی تبیین کرد: توجه و پیگیری اقای جهرمی قابل تقدیر است ولی همین مسئله بیانگر آن است که توجه و نظارت لازم در خصوص واردات، چگونگی واردات، منابع مالی و دیگر عوامل از جانب دولت وجود ندارد.
قبادی تشریح کرد: ایجاد آشوب و ناآرامی در سطح کشور، شوراندن مردم بر ضدنظام، ایجاد بدبینی در بین مردم نسبت به نظام و یا گروگیری مردم در برابر نظام و در ادامه کوتاه آمدن نسبت به مسائل نظامی و موشکی را می‌توان از دیگر علل بی‌توجهی و عدم کنترل و نظارت صحیح مسئولان عنوان کرد که انشاالله اینگونه نبوده و این بی‌ثباتی ها نتیجه چیزی جز غفلت برخی مسئولین نیست.
وی خاطرنشان کرد: خریدهای بی‌رویه و کنترل نشده برخی افراد و یا بعضا برخی وابستگان خود مسئولین و هم‌چنین گرانی بی‌دلیل خودروهای تولید شده با نرخ ارز سال گذشته از دیگر عواملی است که باعث برهم خوردن نظم بازار در ماه‌های اخیر شده است.
این کارشناس متذکر شد: هرچند بخشی از برهم خوردن نظم بازار در ماه‌های اخیر به تحریم‌ها مربوط می‌شود ولی باید توجه داشت که بی‌تدبیری مسئولان و هم‌چنین سوءمدیریت‌ها علت اصلی برهم‌خوردن نظم بازار است.
قبادی اظهار داشت:امروز می‌توان با کنترل نقدینگی، نظارت بر خرید سکه و جلوگیری از خرید بی‌رویه دلار بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد و البته قوه قضائیه نیز می‌بایست هرچه سریعتر خائنان را شناسایی کرده و قاطعانه با آن‌ها برخورد کند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها