رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شاهین دژ گفت: لوله گذاری شبکه فاضلاب شهری 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۹۰۳۱۳۱۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

علی خیردست امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج آذربایجان غربی گفت: آب بعد از هوا دومین عنصر حیاتی است که صرفه جویی در مورد مصرف آب علی الخصوص در کشور ما که جزء کشورهای خشک و نیمه خشک محسوب می شود بسیار بایست مورد توجه قرار گیرد تا اینکه با بحران بی آبی برای نسل آینده مواجه نشویم.

وی با اشاره به این موضوع که 97 درصد آب های کره خاکی شور بوده و تنها 3 درصد از آب های موجود شیرین است و از این 3 درصد تنها 0.3 درصد در دسترس است گفت: با ارائه راه کارهای مناسب در زمینه درست مصرف کردن این نعمت الهی و ملاحظه نسل های آتی جهت عدم مواجه با بحران بی آبی خواهیم توانست مدیریتی نوین جهت بهره گیری از این نعمت خدادادی طی سال های متمادی را داشته باشیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری میزان آب تولید شده در سال گذشته در شاهین دژ را 4 و نیم میلیون متر مکعب در سطح شهرستان اعلام کرد که از این میزان 3 میلیون لیتر آن به عنوان هدر رفت تلف شده است و حداکثر میزان آب تولیدی روزانه در سال 96 برای شهروندان 196 لیتر بر ثانیه بوده است و توان تولید 285 لیتر بر ثانیه را نیز خواهیم داشت.

خیردست با اشاره به تامین آب مورد نیاز شاهین دژ از 8 حلقه چاه در حاشیه زرینه رود از کیفیت بالای آب شرب خبر داد و گفت: با توجه به گزارش های شبکه بهداشت و درمان آب تولیدی از نظر کیفی و میکروبی بالاترین کیفیت لازم برخوردار بوده و میزان سختی آب 170 میلی گرم در لیتر گزارش شده است که استاندارد جهانی آن 500 میلی گرم در لیتر است.

وی طول شبکه آبرسانی در سطح شهر را 96 کیلومتر اعلام کرد و افزود: در طول سال با جایگذاری لوله های جدید در بخش های مختلف شهر ضمن جلوگیری از پوسیدگی های زمانی لوله ها بر این تلاش هستیم تا کیفیت آبرسانی مطلوبی را داشته باشیم.

این مقام مسئول در خصوص میزان لوله گذاری شبکه فاضلاب گفت: از زمان آغاز طرح شبکه فاضلاب شهری سال94 تا کنون از میزان 145 کیلومتر کل شبکه ای که شهر را تحت پوشش قرار خواهد داد 43 کیلومتر از این طرح با میزان تقریبی 30 درصد پیشرفت فیزیکی به اجرایی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات