دومین جشنواره ملی شعر کار و کارگر به همت دفتر امور فرهنگی وزارت متبوع و باهدف شناسایی و رشد استعدادهای کارگران، بیان جایگاه اجتماعی نیروی کار، افزایش روحیه نشاط و امید و کسب مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود.‌
کد خبر: ۹۰۳۱۲۸۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ابوعلی مهدی زاده اظهار داشت: دومین جشنواره ملی شعر کار و کارگر به همت دفتر امور فرهنگی وزارت متبوع و باهدف شناسایی و رشد استعدادهای کارگران، بیان جایگاه اجتماعی نیروی کار، افزایش روحیه نشاط و امید و کسب مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه این جشنواره در دو بخش کارگری و آزاد برگزار می‌شود گفت: حمایت از تولید کالای ایرانی ، اهمیت کار و تلاش، امید و نشاط اجتماعی، شأن و جایگاه اجتماعی نیروی کار و اقتصاد مقاومتی از محورهای این جشنواره است.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در خصوص قالب اشعار ارسالی به این جشنواره بیان داشت: اشعارباید در قالب کلاسیک شامل غزل، مثنوی، چهارپاره و یا سپید و نیمایی باشد.

مهدی زاده ادامه داد: شرکت‌کنندگان باید اشعار خود را در قالب فایل ‌word‌ و با فونت ‌bnazanin-۱۴ و با درج نام و نام خانوادگی، شماره تماس شامل تلفن ثابت و همراه، نشانی و صندوق پستی ارسال کنند.

وی تأکید کرد: کسانی که در بخش کارگری شرکت می‌کنند حتماً شغل، محل کار، کارخانه، شماره تماس محل و شماره بیمه خود را ذکر کنند وعلاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ تیرماه سال جاری برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت متمرکز ۳۱ تیرماه در تهران برگزارخوهد شد افزود: اشعار برتر با امتیاز وزارت تعاون در قالب یک کتاب چاپ خواهد شد.

مهدی زاده با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره از ارسال آثار غیرمرتبط با محورهای جشنواره خودداری کنند، ادامه داد: در هر دوره، آثاری که ازنظر داوران قابل چاپ باشد، با حفظ نام شاعر در کتاب مجموعه اشعار با امتیاز وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی چاپ و منتشر خواهد شد.

وی در پایان در خصوص جوایز این جشنواره گفت: در بخش کلاسیک دو نفر به مبلغ یک‌میلیون تومان به همراه تندیس، شعر سپید دو نفر هرکدام یک‌میلیون تومان به همراه تندیس، جایزه ویژه با موضوع حمایت از تولید کالای ایرانی یک نفر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به همراه تندیس، بخش آزاد شعر کلاسیک دو نفر هرکدام یک‌میلیون تومان به همراه تندیس، شعر سپید دو نفر هرکدام یک‌میلیون تومان به همراه تندیس، جایزه ویژه با موضوع حمایت از تولید کالای ایرانی یک نفر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به همراه تندیس تجلیل خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها