خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۸۰۰ برنامه را در راستای کنگره بزرگداشت دو هزار شهید استان در سال جاری پیش بینی کردیم که اغلب این برنامه ها در شهرستان ها اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۲۳۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، سردار علی قاسمی در نشست برنامه ریزی یادواره  شهدای شهرستان طبس با بیان این که اکثر برنامه ها برای اجرا آماده شده است اظهارداشت: ۱۱ اجلاسیه کنگره شهدا در استان، ۸ مورد در بیرجند و سه مورد در شهرستان های طبس، قائنات و خوسف برگزار می شود.

وی بیان کرد: بعد از دفاع مقدس در ۲۰ استان کنگره شهدا برگزار شده و هر استان تاکنون یک بار برگزار کرده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی گفت: برگزاری کنگره سه سال قبل ابلاغ شده است و خراسان جنوبی نخستن بار است از زمانی که استان شده، کنگره برگزار می‌کند.

وی اظهار داشت: ۸۵ کتاب و ۲ هزار کتاب جیبی، ۴۰ نمایش رادیویی ۶ دقیقه ای، ۲۰ نماهنگ، ۶ نمایش ۳۰ دقیقه ای، ۱۰ فیلم داستانی ۲۰ دقیقه ای، پنج انیمیشن سه بعدی کوتاه، ۱۵ انیمیشن دو بعدی موشن گرافی، بیان ۲۰۰ خاطره رزمندگان در رادیو، ۵۰ فیلم بلند و ۳۶ مستند رادیویی در حال تدوین و آماده سازی است.

وی افزود: ۳۳۴ یادواره پایگاهی، ۸۳ یادواره حوزه ای و ۳ یادواره شهرستانی تحت عنوان کنگره شهدا برگزار می‌شود.

سردار قاسمی با بیان این که نمایشگاه از حرم تا حرم نیز برگزار خواهد شد گفت: این نمایشگاه حدود ۸۰ غرفه دارد که ۶ ماه است برای آماده سازی آن مشغول به کار هستیم.

وی ادامه داد: ۲ هزار لوح یادبود شهدا، ۱۳ المان شهری و یک سوله برای برگزاری نمایشگاه ساخته می شود و ۱۰۰ مورد قبور شهدا بازسازی خواهد شد.

وی گفت: ۱۰ جشنواره سرود و شعر، ۱۲ همایش تخصصی ویژه کودکان، ۲۳ مسابقه فرهنگی ورزشی و یک رزمایش ۱۰ روزه در راستای کنگره برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: باید برنامه های ابتکاری با جاذبه زیاد و رویکرد هنری داشته باشیم تا جوانان به حضور در برنامه ترغیب و تشویق شوند.

وی با بیان این که امسال در خراسان جنوبی سال ترویج فرهنگ شهید و شهادت است افزود: یادواره شهدا باید در همه نقاط شهرستان‌ها برگزار شود و طوری نباشد که در یک بخش برنامه ها بسیار زیاد و در بخش دیگر برنامه کم باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس هم در این نشست گفت: این سومین یادواره شهداست که در طبس برگزار می شود.

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش‌ ثانی افزود: با برگزاری کنگره ها می‌خواهیم از خانواده شهدا تقدیر کنیم و دین کوچکی را نسبت به آن رشادت‌هایی که شهدا انجام دادند، ادا کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره منحصر به یک روز نیست گفت: از سال گذشته اقداماتی از جمله یادواره‌ها، یادبودها و نمایش‌های میدانی برگزار شده است.

امام جمعه طبس هم گفت: اگر تاریخ انقلاب معاصر را ورق بزنیم و به دوران خفقان ستمشاهی بازگردیم ذلت آن زمان و عزت کنونی را درک خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی افزود: در آن زمان ایران در معادلات دنیا جایی نداشت و شاه، نوکر حلقه به گوش نظام سلطه بود اما اکنون آمریکا ادعا دارد حداقل در خاورمیانه باید یک طرف معادله ایران باشد و گرنه معضلات منطقه قابل حل نیست.

وی گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری شهدا مظهر اقتدار کشور هستند بنابراین اگر بخواهیم عزیز و مقتدر بمانیم باید قدرت خود را که شهدا مظهر اقتدار هستند حفظ کنیم و هزینه در راه شهدا هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها