تأمین ۴۱ درصد آب کردستان از منابع زیرزمینی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با اعلام اینکه سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان تولید و در شبکه توزیع می‌شود، گفت: ۴۱ درصد آب کردستان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۱۷۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدحسین محمدی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۱۶۱ هزار نفر در مناطق شهرنشین استان کردستان سکونت دارند، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد این جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با بیان اینکه در سال ۹۶ حجم آب تولیدی در شهر‌های استان ۱۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار مترمکعب بود، گفت: در سال گذشته بیش از ۵۳ کیلومتر عملیات توسعه و بیش از ۱۷ کیلومتر عملیات اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال آب توسط شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در شهر‌های مختلف استان اجرا شد.

وی افزود: سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان تولید و در شبکه توزیع می‌شود.



وی با اعلام اینکه تعداد کل انشعابات موجود در بخش آب ۳۵۱ هزار و ۵۰۰ فقره است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ فقره در سال گذشته به مشترکان واگذار شد.

محمدی با ذکر اینکه بخشی از منابع تأمین آب شهر‌های استان محل منابع زیرزمینی به میزان ۴۱ درصد تأمین می‌شود، افزود: این میزان شامل ۱۲۲ حلقه چاه، ۱۳ دهنه چشمه و یک رشته قنات است.

وی در ادامه افزود: بخش دیگر منابع تأمین آب شهر‌های استان از محل منابع سطحی به میزان ۵۹ درصد و از شش واحد سد شامل سد‌های قشلاق، بوکان، چراغ ویس، بانه، عباس آباد و گاوشان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با اشاره به اینکه هزینه تمام شده برای هر مترمعکب آب در کردستان ۱۵۰۰ تومان است، گفت: در مقابل به ازای هر مترمکعب تنها ۴۰۰ تومان از مشترکان دریافت می‌شود.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات