دانشگاه مذاهب اسلامی یک مدل جامع و منطقی برای تقویت بنیه تقریبی میان پیروان مذاهب مختلف

رئیس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی کشور گفت:دانشگاه مذاهب اسلامی یک مدل جامع و منطقی برای تقویت بنیه تقریبی میان پیروان مذاهب مختلف و تلاش می‌کنیم که این دانشگاه بیشتر از گذشته به همه مردم دنیا معرفی شود
کد خبر: ۹۰۳۱۱۵۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌السلام محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان در سنندج، برگزار شد، اظهار کرد: دنبال این هستیم که دانشگاه مذاهب اسلامی در مقاطع مختلف با راه‌اندازی رشته‌های جدید و جذب اساتید صاحب نام و پذیرش دانشجویان در سطوح بالاتر و زمینه تحقق قطب شدن دانشگاه تقریب مذاهب را در کشور فراهم سازیم. دو هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه مذاهب اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

وی از راه اندازی واحد دانش آموختگان دانشگاه مذاهب خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بررسی‌هایی که صورت گرفته است مشخص شده که تاکنون ۸۰ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار شده اند.

حجت الاسلام مختاری افزود: دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی در داخل و خارج از کشور برنامه‌های زیادی برای پیشرفت هرچه بیشتر دانشگاه در دستور کار خود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در داخل به دنبال توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی هستیم که در حال حاضر این دانشگاه در سه استان کشورمان فعال است.

وی افزود: همچنین ایجاد دانشگاه مذاهب اسلامی در استان‌های گیلان، بوشهر، کرمانشاه و آذربایجان غربی برای توسعه هرچه بیشتر دانشگاه مذاهب در داخل کشور در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام مختاری اذعان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در خارج با بیش از ۱۰ کشور آسیایی، اروپایی تبادل دانشجو، انتشارات، اساتید و ... دارد و همچنان در این راستا نهایت تلاش را برای توسعه آن انجام خواهیم داد.

وی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی یک مدل جامع و منطقی برای تقویت بنیه تقریبی میان پیروان مذاهب مختلف است.

رئیس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی کشور تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که دانشگاه مذاهب اسلامی بیشتر از گذشته به همه مردم معرفی شود و انشاالله با بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف زمینه آن را فراهم کنیم.

وی در پایان سخنانش افزود: ما هدفمان این است که بتوانیم دانشگاه مذاهب اسلامی را در مقاطع مختلف با راه‌اندازی رشته‌های جدید و جذب اساتید صاحب نام و پذیرش هرچه بیشتر دانشجو زمینه تحقق قطب شدن این دانشگاه را در کشور فراهم کنیم.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات