سال گذشته هزار و ۷۹۱ خانوار شهری و سه هزار و ۳۸۱ خانوار مددجو ساکن مناطق روستایی از پرداخت هزینه‌های انشعاب معاف شدند.
کد خبر: ۹۰۳۱۱۲۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سیستان و بلوچستان، محمدرضا میری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معافیت مددجویان از پرداخت هزینه اشعابات در بخش‌های آب، برق، فاضلاب و گاز، گفت: تمام مددجویان کمک معیشت بگیر و چندخدمتی که فاقد انشعاب بوده از مزایای این طرح بهره‌مند هستند.

وی افزود: سال گذشته هزار و ۷۹۱ خانوار شهری و سه هزار و ۳۸۱ خانوار ساکن مناطق روستایی با همکاری ادارات کمیته امداد شهرستان‌های مختلف این استان به اداره مربوطه برای اسفاده از مزایای این طرح معرفی شده اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خانوار‌های مددجو که منازل مسکونی آن‌ها مطابق الگوی مصرف ساخته شده از این انشعابات برخوردار هستند، ادامه داد: خانوار‌های تحت حمایت می‌توانند از ادارات کمیته امداد شهرستان‌های محل سکونت خود معرفی نامه دریافت کرده و با مراجعه به سازمان‌های مربوطه از معافیت‌های لازم برخوردار شوند.

میری اعلام کرد: هر سال این طرح بر مبنای مصوبات مجلس شورای اسلامی به سازمان‌های مربوطه برای بهره‌مندی از مزایای ابلاغ می‌شود و ادارات سطح این استان طبق چارچوب دستورالعمل دریافتی نسبت به معرفی افراد واجدالشرایط اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: براساس این مصوبه مددجویان ساکن مناطق شهر و روستا برای یک بار و یک انشعاب از امتیاز پرداخت حق انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب معاف شده و می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد در سطح این استان از این معافیت استفاده کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: سال‌جاری مهم‌ترین برنامه و فعالیت این نهاد حذف پرونده‌های فیزیکی مددجویان، تعیین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، حذف پشت نوبتی جهیزیه و وام، توازن بخشی جمعیت مددجویی، پرداخت متمرکز کمک معیشت از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و برون سپاری خدمات مددکاری است.
ارسال نظرات