دو کتابخانه خیرساز با یک میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه کرد در خضرلو و هرگلان عجب شیر به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۳۱۱۰۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سرپرست فرمانداری عجب شیر در آیین بهره برداری از کتابخانه شهر خضرلو گفت: کتاب و کتابخوانی از نیازهای اساسی جامعه به شمار می رود و نباید از آن غفلت شود.
عادل اصغرپور افزود: اگر خواهان برخورداری از جامعه ای آگاه وهوشیار هستیم باید به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرها، روستاها، مساجد و مکان های عمومی اقدام کنیم تا مردم به کتابخوانی روی آورند.
وی ادامه داد: کتابخوانی به تعمیق آگاهی جامعه منجر می شود از این رو نباید هیچ گاه نسبت به کتاب و مطالعه بی توجه باشیم.
اصغرپور با تاکید بر نقش کتابخانه ‌ها در رشد و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: زمینه ‌سازی و ایجاد بسترهای لازم برای حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در کتابخانه‌ ها، نیازمند تلاش و همت دوچندان مسئولان و همراهی و مشارکت نهادهای مردمی است.
وی اضافه کرد: رشد کتابخانه ها در مناطق محروم و روستاها موجب توسعه فرهنگی می شود از این رو افزایش تعداد کتابخانه ها روستای شهرستان ضروری است.
کتابخانه شهر خضرلو از سوی خانواده شهید ستوان یکم عباس خنجری و با همکاری شورای خضرلو و 700 میلیون ریال اعتبار در دو سالن مجزا ساخته شده و در حال حاضر دارای سه هزار جلد کتاب است.
کتابخانه هرگلان نیز توسط سمانه غیبی و با همکاری شورای هرگلان و 700 میلیون ریال هزینه کرد احداث شده و دارای دو هزار و500جلد کتاب است.

ارسال نظرات