خبرهای داغ:
رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه کشور:

طرح تحول سلامت در ارائه خدمات درمانی به مردم با قیمت پایین‌تر محدود شود

رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طرح تحول سلامت در جنبه‌ای که به مردم کمک کرده و خدمات درمانی را با قیمت پایین‌تر برای مردم به وجود بیاورد باید محدود شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۶۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

طرح تحول سلامت در ارائه خدمات درمانی به مردم با قیمت پایین‌تر محدود شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید پوراصغری امروز در جلسه روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی استان همدان با اشاره به ابعاد مختلف موضوع توسعه استان اظهار داشت: سرعتی که در چند سال اخیر در این موضوع بوده مایه مباهات است.

وی با بیان اینکه شاخص تخت بستری نسبت به جمعیت در استان همدان 1.8 است، گفت: اگر پروژه‌های در دست احداث که با پیشرفت بالایی نیز همراه است به بهره‌برداری برسد به 2.2 ارتقا خواهد یافت و یکی از بهترین شاخص‌ها در کشور است.

رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: اگر در توسعه استان در استراتژی‌های مختلف این مد نظر قرار بگیرد باید از پتانسیل‌ها در راستای راهبرد توسعه‌ای استفاده شود از جمله در بحث گردشگری سلامت که شکل‌های مختلف داشته باشد تا بتواند از پتانسیل‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این تخصص‌های مختلف که در استان وجود دارد می‎تواند پشتوانه خدمت دهی به این موضوع از جنبه ارائه خدمت به اقصی نقاط کشور و گردشگران سلامت دیگر کشورها باشد.

پوراصغری با بیان اینکه تخصیص سه ماهه از منابعی که در حوزه بهداشت و درمان تخصیص یافته 21 درصد بوده است، گفت: بخش عمده دانشگاه‌های علوم پزشکی به بحث درآمدهای اختصاصی گره خورده که بخش عمده درآمدهای اختصاصی نیز به پراخت سازمان‌های بیمه‌گر مرتبط می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول یک سال اخیر در حوزه سلامت، بهداشت و درمان موضوعی دست مایه بحث‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: با وجود اثرات بسیار خوبی که طرح تحول سلامت داشته و با توجه به سقف درآمدهایی که وجود داشته بحث کنترل هزینه از جمله مسائلی است که باید به آن بپردازیم.

رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بحث تحول سلامت هشت بسته خدمت ارائه کردیم، افزود: با این هشت بسته خدمت در بسیاری از جنبه‌های زیرساختی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تحولی در بحث بیمارستان‌ها هتلینگ، کلینیک‌های ویژه، اتاق‌های زایمان و توسعه بخش‌ها اتفاق افتاد که به نظر می‌رسد اکنون این بخش‌ها نیازمند ارتقای کیفیت هستند تا بتوانند نقش خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در جنبه‌ای که به مردم کمک کرده و خدمات درمانی را با قیمت پایین‌تر برای مردم به وجود بیاورد باید محدود شود، تاکید کرد: امسال و در طی سال آینده بحث‌های کنترل هزینه به دلیل کنترل هزینه‌ها برای هدفمند شدن و بهره‌وری بیشتر طرح سلامت نیازمند همت همگانی است تا از مسیر عبور کنیم.

پوراصغری اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت از ابتدای سال جاری پیش پرداخت 70 درصدی ماهیانه برای هزینه‌های امسال به جز کسری های سال گذشته شروع کرده که آن را پشتیبانی کردیم و امیدواریم با تخصیص‌هایی که می‌دهیم تا انتهای سال اطمینان داشته باشید که این پرداخت‌ها ماه به ماه به این روش جلو خواهد رفت تا در سال 97 با کنترل هزینه‌هایی که انجام می‌دهیم کسری به وجود نیاید و در عین حال کسری سالیان گذشته ازحالت مختلف جبران شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات