خبرهای داغ:
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دشمن از چهل سالگی انقلاب و شکل گیری یک نظام اسلامی و ولایی با عمر ۴۰ سال احساس خطر کرده است، گفت: دشمنان نسبت به اینکه انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آن‌ها را رقم زده است، معترف هستند.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۵۲
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
۴۰ سالگی انقلاب دشمنان را دستپاچه کرده است/سه وظیفه مهم روحانیت در شرایط کنونی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش تابستانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در اردوگاه دشت بهشت قم برگزار شد با اشاره به سه وظیفه‌ای که برای روحانیت در اولویت قرار داد اظهار کرد: نخستین وظیفه روحانیت سخنگو بودن برای دین است و این رسالت بر دوش ائمه اطهار بود و پس از ایشان روحانیت نیز عهده دار این مسؤولیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه دومین وظیفه روحانیت دفاع از دین خداست، گفت: روحانیت این وظیفه را نیز از اهل بیت به میراث برده و وقتی که دین خدا در خطر باشد روحانیت از جان، مال و آبروی خود در راه دین می‌گذرد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه وظیفه دیگر روحانیت را راهبری جامعه دانست و گفت: همانگونه که پیامبر و ائمه اطهار وظیفه راهبری جامعه را بر عهده داشتند، روحانیت نیز وظیفه دارد که جامعه را راهبری کند و اگر روحانیت وظیفه خود را به درستی انجام دهد دیگر کسی نمی‌تواند برداشت‌های سکولار از دین داشته و به دنبال عملیاتی کردن آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه روحانیون برای عمل به این وظایف لازم است در کنار درس و بحث فقه و اصول نسبت به پاسخگویی به شبهات اهتمام داشته و این مسئله را در اولویت قرار دهند، خاطرنشان کرد: داشتن روحیه انقلابی و جهادی و بهره مندی از بصیرت بالا از مسائل مهمی است که روحانیت باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشد.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال دین ستیزی بوده و می‌خواهند با کاهش غیرت دینی موتور محرک اسلام را خاموش کنند، افزود: امروز شاهد هستیم کج اندیشان و افراد منحرف هر روز یک حرف تازه و غلط می‌زنند و منتظر می‌مانند تا واکنش حوزه را مشاهده کنند و بعد از آن بتوانند گام‌های بعدی را بردارند، در چنین شرایطی امروز روز فریاد حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه علمیه بیماری‌های جامعه را شناخته و نسبت به آن واکنش لازم را داشته باشند، افزود: امام (ره) شعار اسلام ناب یعنی اسلام ولایی را سر می‌دادند و دشمن به دنبال خاموش کردن صدای اسلام ناب است در حالی که انقلاب اسلامی اسلام ناب فعال در عرصه حکومت و سیاست جهانی را زنده کرده است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دشمن از چهل سالگی انقلاب و شکل گیری یک نظام اسلامی و ولایی با عمر ۴۰ سال احساس خطر کرده است، افزود: دشمنان نسبت به اینکه انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آن‌ها را رقم زده است، معترف هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند این انقلاب را به هر قیمتی نابود کنند، یادآور شد: دشمنان به سمت این هستند که با فشار‌های اقتصادی و عملیات روانی ایران به سمت آمریکا برود و مسائل اخیر هم گام‌هایی در تحقق این هدف بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها